پایتخت فرهنگ اسلامی

خادمیار رضوی در گفتگو با صبح مشهد

با لطف امام رضا علیه السلام شفا گرفتم

کد خبر : 24279

حال و هوای این روزهای مشهد دیدنی است، بسیارند عاشقانی که پیاده تا کربلا رفتند و بسیار دلدادگانی که ماندند تا مهیا شوند برای میزبانی از زائرین رضوی، تا راهیان دیار غریب توس، طعم غریبی نچشند.
شهر را پر کرده پرچم و بنرهای مهمانی زائران شمس‌الشموس، حضرت سلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه آلاف التحیه و الثنا). خانمی هم به رسم هر ساله چادر همت به کمر بسته می‌خواهد میزبان زائران امام مهربانی‌ها باشد. مادر جوان مشهدی و پسر نوجوانش زمانی را برای بیان زیبای این عشق و تقدیر به خبرنگار ما اختصاص دادند.
خانم یعقوبی می‌گوید: حدود شش سال است که عاشقانه در خدمت زائرین است؛ هم در شهر مشهد و مسجد بقیه‌الله محل خدمتش و هم در ورودی مشهد، پلیس راه باغچه. این مادر ۳۴ ساله و فرزند بزرگوارش هر دو زمانی را در خدمت زائران هستند.
پسر کفش‌های زائران را واکس می‌زند و برای آنها قهوه‌ای خستگی‌درکن می سازد. دستی بر هنر دارد و با شابلون‌هایی که از قبل آماده شده اند، ماشین‌ها را مزین به اسامی اهل بیت(علیه‌السلام) و شعارهای مذهبی می‌کند. مادر داخل یکی از موکب‌های ورودی شهر، از زائرین امام رضا(علیه السلام) پذیرایی کرده و غبار خستگی را از پای خسته‌ی زائرین بانو می‌زداید.
این بانوی دلداده‌ی اهل بیت (علیهم‌السلام) می‌گوید: در ایستگاه خدمت‌رسانی به زائرین حضرت رضا (علیه‌السلام) مردان و زنان زیادی برای خدمتگزاری به زائرین حاضرند. همه‌ی آن‌هایی که از مسیرهای جنوبی مانند شهرهای نیشابور، تربت، طبس و روستاهای اطراف به زیارت امام رضا(علیه‌السلام) می‌آیند، خستگی راه را در این ایستگاه از تن به در می‌کنند، تا با انرژی مضاعف به زیارت امام هشتم(علیه‌السلام) مشرف شوند.
خانم یعقوبی درحالیکه گویا حال و هوای سال های قبل را در ذهنش مرور می‌کند ادامه می‌دهد: هدفش از خدمت به زائرین علاقه‌ی شخصی است، علاوه بر خدمت به زائرین، سه سال است که خادم بیت‌الرقیه(س) است و به این خدمت کردن بسیار علاقه دارد. خوشحال است که می تواند با خدمت به زوار آقا، ذره‌ای از عشق و احساسش را نسبت به امام رضا(علیه السلام) و زائرانش نشان بدهد.
از او می‌پرسیم تا به حال حاجتی هم از آقا گرفته‌ای؟ بغض می‌کند و می‌گوید: سلامتی‌ام را از امام رضا(علیه السلام) دارم و سکوت می‌کند، از او می‌خواهم توضیح بیشتری بدهد که با چشم گریان می‌خواهد که قصه‌ی شفا یافتنش یک راز عاشقانه بین او و امامش بماند. نه فقط سلامتی که مسائل گوناگونی از زندگی را با کمک و عنایت امام رضا(علیه السلام) پشت سر گذرانده است.
این خادمیار رضوی ادامه می‌دهد: زائران به عشق امام رضا(علیه السلام) می‌آیند و ما مشهدی‌ها باید تا جایی که توان داریم به این مسافرانی که در شهر ما غریب هستند کمک کنیم و امکانات را در اختیار آنان بگذاریم. من نیت کرده‌ام تا زمانی که زنده هستم به زائرین رضوی خدمت کنم. من خادم بیت‌الرقیه‌ ام و دوست دارم خودم و خانواده‌ام در این راه عاقبت به خیر شویم و امام رضا(علیه السلام) بچه‌هایم را سلامت بدارد و همیشه در این راه خادم زائران باشم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن