اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

دکتر حسین فلاح مدیر عامل موسسه مجمع نکوداشت غدیر مطرح کرد:

خطبه غدیر ارزشمندترین پیام تاریخ است/ تدارک جشن برای ۹۰۰۰ ناشنوا همزمان با ایام غدیر

کد خبر : 53413

مدیر عامل موسسه مجمع نکوداشت غدیر گفت: برای اینکه فقر از جامعه رفع شود، باید نسل جوان و نوجوان ما به مرجع مباحث دینی رجوع کنند تا متوجه شوند، اگر مسئولان اشتباه می‌کنند نباید به پای دین بنویسند. اگر خطبه غدیر را به مردم معرفی کنیم به پیشرفت جامعه کمک کرده‌ایم.

به گزارش صبح مشهد، دکتر حسین فلاح امروز، ۱۱ تیرماه، در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های مجمع در مجتمع تجاری ستاره شهر با اشاره به اهمیت بزرگداشت غدیر، اظهار کرد: پیامبر(ص) درباره روز غدیر فرمودند «فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَالْوالِدُ الْوَلَدَ إِلی یَوْمِ الْقِیامَه؛ این سخن را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان، تا برپایی رستاخیز برسانند». پیامبر(ص) در این حدیث تاکید کردند که هرکس پیام غدیر را دریافت کرد، باید به دست دیگران برساند و برای اینکه یقین کنیم این ابلاغ مختص مردم آن زمان نبوده، در پایان فرمودند «الی یوم القیامه» که این نیز اشاره به ابلاغ پیام غدیر در تمام اعصار دارد و مسئولیت سنگین است.

وی افزود: در فرازی از خطبه غدیر به امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده، موضوعی که دغدغه امروز جامعه ماست و موضوع اصلی این روزها مفهوم امر به معروف و نهی از منکر است که به جامعه به درستی منتقل نشده است.

مدیر عامل موسسه مجمع نکوداشت غدیر بیان کرد: پیامبر(ص) در آخرین سخنرانی که چکیده ۲۳ سال تبلیغ ایشان بود، در خطبه غدیر رأس امر به معروف و نهی از منکر را ابلاغ پیام غدیر و رساندن آن به دیگران برشمرد و امام حسین(ع) نیز برای رأس امور یعنی ابلاغ پیام غدیر، قیام کرد.

فلاح گفت: هرچند تذکر برای برپایی نماز و حجاب مصداق‌های امر به معروف و نهی از منکر است اما ابلاغ پیام غدیر مانند اهمیت سر نسبت به بدن است. متأسفانه در جامعه ما مفاهیم دینی به ‌ویژه امر به معروف به درستی منتقل نشده که بدانیم جامعه امروز ما برای چه اموری نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است اما بر اساس سخنان امیرالمؤمنین(ع) تذکر در جمع حکم سرزنش را دارد و این معضل در جامعه امروز ما دیده می‌شود.

خطبه غدیر ارزشمندترین پیام تاریخ است

وی خاطرنشان کرد: خطبه غدیر ارزشمندترین پیام تاریخ است که برای ما به یادگار مانده است. در خطبه غدیر توحید، نبوت، اخلاق، احکام و… تبیین و از این رو بر خواندن این خطبه تاکید شده است.

مدیر عامل موسسه مجمع نکوداشت غدیر گفت: اگر خطبه غدیر را درک کرده بودیم، امروز دچار مشکلات فعلی نبودیم. در شرایط فعلی جامعه و با توجه به فقدان‌های موجود می‌توان گفت که ما سراغ مباحث دینی نرفته‌ایم.

فلاح افزود: برای اینکه فقر از جامعه رفع شود، باید نسل جوان و نوجوان ما به مرجع مباحث دینی رجوع کنند تا متوجه شوند، اگر مسئولان اشتباه می‌کنند، نباید آن را به پای دین بنویسند. اگر خطبه غدیر را به مردم معرفی کنیم، به پیشرفت جامعه کمک کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به منظور گرامیداشت این ایام مجمع نکوداشت غدیر نیز برنامه‌هایی تدارک دیده که شامل پروژه‌های مشارکتی، پروژه‌های فرهیختگانی و پروژه‌های دارای مخاطب خاص تعریف می‌شود.

مدیر عامل موسسه مجمع نکوداشت غدیر در خصوص پروژه‌های مشارکتی گفت: در این خصوص برگزاری مسابقه خطبه غدیر با همکاری ستاد فرامین امام(ره) و شهرداری مشهد در دست اقدام است. بر این اساس ۲۰ هزار خطبه میان شهروندان توزیع شده که تا ۲۳ تیر ماه می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

فلاح افزود: طراحی ۳۰ تابلوی شهری با هدف نشر مفاهیم خطبه غدیر، برگزاری جشن خیابانی و حمایت از ۶۰ ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف شهر و توزیع ۴۰ هزار پرس غذای گرم در دهه ولایت از دیگر اقدامات این مجمع است.

برگزاری ۳۰ جلسه قرآنی در دهه ولایت و امامت

وی اظهار کرد: در راستای اجرای پروژه‌های نخبگانی برگزاری ۳۰ جلسه قرآنی در دهه ولایت و امامت و دعوت به مطالعه آیات و پژوهش‌های غدیری، برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم که ۱۵ تیر کنکور خود را پشت سر می‌گذارند، برگزاری جشن دانشجویان فرهیخته، اجرای تئاتر بانوان، برگزاری جشن ویژه تاکسیرانان و تقدیر از خادمان غدیر در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

تدارک جشن برای ۹۰۰۰ ناشنوا همزمان با ایام غدیر

مهدی عنایتی، مدیر روابط عمومی مجمع نکوداشت غدیر، در ادامه جلسه عنوان کرد: ما در مجمع پروژه‌هایی داریم که مخاطب خاص خود را می‌طلبد؛ همانطور که می‌دانیم کمتر پیش می‌آید که برای افراد خاص جامعه برنامه‌ای اجرا شود که از آن جمله می‌توان به قشر ناشنوا اشاره کرد. در این راستا ما برای ۹۰۰۰ ناشنوا که در مشهد ساکن هستند، جشنی همزمان با ایام غدیر در تالار شهر تدارک دیده‌ایم.

وی ادامه داد: تهیه و توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی در مناطق محروم همراه با اهداء هدایای فرهنگی به مناسبت غدیر، برگزاری جشنی با حضور ۳۵۰ نفر از معتادان متجاهر در کمپ جاده کلات از دیگر اقدامات است.

عنایتی گفت: با توجه به اینکه در ایام مناسبتی بیشترین خدمت را قشر پاکبانان دارند نیز در این ایام از پاکبانانی که بیشتر در منطقه برپایی ایستگاه صلواتی متمرکز هستند، تقدیر و نشان خادم غدیر به این عزیزان اهدا خواهد شد.

مدیر روابط عمومی مجمع نکوداشت غدیر از برگزاری جشن غدیر برای کودکان در سالن مجتمع قلم خیابان آخوند خراسانی همزمان با ۱۴ تیر ماه خبر داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن