اسلاید شوشهری

هوای کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار دارد

کد خبر : 51136

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی تداوم بارش زمستانی، کیفیت کنونی هوای کلانشهر مشهد در روز بیست و هفتم بهمن ماه ۱۴۰۱ در شرایط پاک قرار دارد.

به گزارش صبح مشهد، مهدی اله‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:”شاخص کنونی” هوای این کلانشهر (یک تا ۲ ساعت گذشته) با عدد ۳۱، از پاک بودن هوا نشان دارد گر چه “میانگین شاخص کلی” کیفیت هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته، نشانگر هوای سالم با عدد ۷۳ است.

وی ادامه داد:هم اکنون کیفیت هوا در مناطق امامیه، شهید آوینی، الهیه و لشکر در شرایط پاک و در سایر ۱۹ ایستگاه‌ دارای سنجش هوای این شهر در شرایط سالم برای همه شهروندان قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این روزها پدیده وارونگی هوا موجب تخلیه نشدن آلاینده‌ها و ماندگاری آنها در سطح تنفسی می شود و در روزهای آلوده، بیماران قلبی، تنفسی، زنان باردار و کودکان برای حفظ سلامتی خود باید از تردد در سطح شهر پرهیز کنند اما در روزهای دارای هوای سالم و پاک شهروندان منعی برای پیاده روی و استفاده از هوای سالم یا پاک با هدف حفظ سلامتی‌شان ندارند که امروز از همان روزهاست.

اله‌پور افزود:شایسته است شهروندان مشهدی همچنان با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی نیز نشانگر وضعیت اضطراری و بالاتر از عدد ۳۰۰ هم نمایانگر وضعیت بحرانی آلودگی هواست.

افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو روزانه در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن