شهری

ورود و خروج ۶۰۰ هزار زائر توسط پایانه های مشهد طی ۵ روز گذشته

کد خبر : 21967

در ایام دهه کرامت به ویژه شب و روز میلاد حضرت رضا (ع) با همکاری آستان قدس رضوی میان زائران و مسافران در پایانه امام رضا (ع) و راه ابریشم شیرینی و شکلات و اقلام متبرک آستان قدس توزیع خواهد شد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: طی ۵ روز گذشته از دهه کرامت ۶۰۰ هزار زائر از طریق پایانه‌ها به مشهد وارد یا خارج شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد، محسن شریعتی افزود: این ۶۰۰ هزار مسافر که پیش‌بینی می‌شود تا پایان دهه کرامت به ۸۰۰ هزار نفر افزایش یابد به وسیله ۳۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری وارد مشهد و یا خارج شده‌اند.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های پایانه‌های مسافربری در دهه کرامت اضافه کرد: برای ارایه خدمات مناسب به زائران و مسافران در این ایام، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های متولی انجام و فضاسازی، طراحی محیط و آذین‌بندی سطح معابر، سالن‌های پایانه‌های مسافربری و ایستگاه‌های سوار متناسب با حال و هوای دهه کرامت انجام شده است.

وی با بیان اینکه در راستای خدمت‌رسانی مناسب به زائران و مسافران هماهنگی لازم با نیروهای پیمانکاری انجام شده است، اظهار کرد: در ایام دهه کرامت به ویژه شب و روز میلاد حضرت رضا (ع) با همکاری آستان قدس رضوی میان زائران و مسافران در پایانه امام رضا (ع) و راه ابریشم شیرینی و شکلات و اقلام متبرک آستان قدس توزیع خواهد شد.

شریعتی تصریح کرد: همچنین با همکاری شهرداری منطقه و سایر نهادهای متولی فرهنگی ایستگاه‌های فرهنگی، مذهبی، ورزشی و هنری جهت استقبال خوب از مسافران و پرکردن اوقات فراغت آنها برای تمامی سنین (بزرگسالان و کودکان) از ابتدای دهه کرامت اجرا شده است که تا روز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری مشهد ادامه داد: با همکاری خوب آستان قدس رضوی، راهنمایان زائر و خادمان افتخاری در پایانه‌ها فعال و نسبت به راهنمایی مسافران و کمک به افراد مسن و نیازمند جهت انتقال با ویلچر اقدام می‌کنند .

وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم با اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای تقویت ناوگان حمل و نقل درون شهری مستقر در پایانه‌ها انجام شده است، افزود: با توجه به تاثیر رانندگان در امر خدمت‌رسانی به زائران به صورت ویژه خدماتی از قبیل خوابگاه، سرویس‌ها و حمام، رستوران و مجتمع تعمیرگاهی و باس واش به آنها ارائه می‌شود.

وی گفت: سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۰۰۰۶، تلفن گویا ۳۸۰۰۹۰۰۰ و سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ آماده پاسخگویی به شکایات و پیشنهادات هستند.

شریعتی ادامه داد: به زائران توصیه می‌شود قبل از سفر بلیت برگشت خود را از طریق سامانه‌های اینترنتی خرید بلیت safar.724.com تلفن ۵ رقمی ۳۸۰۸۶ و یا آژانس‌های معتبر سطح شهر خریداری کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن