شهری

رودخانه پایه در فاصله 20 کیلومتری گلمکان قرار دارد

تخریب یک ساختمان مسکونی غیرمجاز در بستر رودخانه گلبهار

کد خبر : 24559

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از تخریب یک ساختمان مسکونی غیرمجاز در بستر رودخانه پایه از توابع بخش گلبهار و درفاصله ۲۰ کیلومتری گلمکان خبرداد.
به گزارش صبح مشهد، محمدرضا صادقی فرد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه حفظ محیط زیست و آزاد سازی حریم و بستر رودخانه موضوع بسیار مهمی است، اظهارکرد: رودخانه‌ها دارای بستر و حریم قانونی هستند و کسی نباید آن‌ها را تصرف کند.
مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: عرض بستر رودخانه پایه از ۹ الی ۵۰ متر متغیر بوده و حریم آن نیز در دو ساحل چپ و راست ۱۰ متر می باشد و تاکنون هفت مورد پرونده که شامل پل غیرمجاز، احداث بنا ، دیوار ساحلی،تصرف بستر و خاکریزی است رفع تصرف شد.
وی با اشاره به اینکه برای آزادسازی حریم رودخانه گروپایه اقدامات زیادی انجام شد، افزود: خوشبختانه با تلاش اکیپ گشت و بازرسی این امور، اخذ دستور قضایی و پیگیری های به عمل آمده در این اقدام یک ساختمان مسکونی به متراژ ۳۰ متر و یک پل غیرمجاز تخریب و بستر رودخانه گروپایه آزاد شد.
مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون ادامه داد: در تاریخ دوم و سوم مهر ماه سال جاری و پس از اخذ دستور دادستان شهرستان گلبهار ماشین آلاتی به منظور تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز به منطقه اعزام و سه هزار و ۲۱۰ متر مربع از اراضی متصرفی رودخانه آزاد شد.

?

صادقی فرد با اشاره به اینکه مهمترین اقدام برای مقابله با آسیب های سیلاب آزادسازی حریم رودخانه ها است، بیان کرد: با هرگونه تخلف و سوء استفاده از منابع آب سطحی و زیرزمینی برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد تا بستر رودخانه ها محصور ویلاسازی و ساختمان سازی نشود.
وی ضمن تشکر از همکاری و همراهی دادستان گلبهار، تصریح کرد: در مسیر رودخانه در برخی نقاط دیگر رودخانه تصرفات دیگری وجود دارد که درحال پیگیری و طی مراحل قانونی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن