شهری

ثبت‌نام یک چهارم متقاضیان نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی تایید نهایی شد

کد خبر : 52104

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۴۱۸ هزار و ۸۲۴ نفر در قالب طرح نهضت ملی مسکن این استان ثبت نام کرده‌اند که تاکنون حدود یک چهارم از کل متقاضیان در سامانه مربوطه تایید نهایی شده‌اند.

به گزارش صبح مشهد، عباس یوسف زاده روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ما افزود: از مجموع ثبت‌نام شدگان ۱۵۳ هزار نفر حائز شرایط فعال یا به تعبیری واجد شرایط لازم بودند که تاکنون تایید نهایی ۱۰۷ هزار و ۲۵۹ نفر آنها انجام شده است.

وی بیان کرد: از مجموع کسانی که تاکنون برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی تایید نهایی شده اند، ۲ هزار و ۶۱۳ نفر انصراف داده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی دلایل انصراف متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن را جابجایی محل ساخت مسکن یا نداشتن آورده مالی پس از اتصال به طرح ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: استان خراسان رضوی با سهم ۱۰ درصدی از چهار میلیون واحدی که دولت سیزدهم در قالب نهضت ملی مسکن در مدت چهار سال احداث می کند، باید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ایجاد کند، تاکنون زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در ۵۰ تا ۶۰ شهر استان به روشهای مختلف از جمله الحاق یا تغییر کاربری تامین شده است.

یوسف زاده اظهار داشت: زمین های تامین شده برای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی عمدتا از طریق الحاق زمین به شهر تامین شده است، زیرا مقیاس اجرای طرح بسیار گسترده است و زمینی با این وسعت کمتر در بافت مسکونی شهر یافت می شود، با این حال الحاق های انجام گرفته در شهرهایی مانند نیشابور، سبزوار، تربت جام جزء زمینهای در مسیر توسعه شهر و بهره مند از همه خدمات شهری بوده و مردم نسبت به ساخت مسکن در آنها رضایت دارند.

وی بیان کرد: ساخت افزون بر ۷۸ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی آغاز شده است که از این تعداد ۲۷ هزار واحد به صورت خودمالک بوده یعنی زمین آن توسط متقاضی تامین شده است که ۱۷ هزار واحد آن در شهرها و باقی در روستاها است.

به گفته وی، خودمالکین در شهرهای بزرگ تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی، در شهرهای کوچک تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی و در روستاها تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده و خانه های خود را بازسازی می کنند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن