شهری

مدیرعامل شرکت همیارسازه توس عنوان کرد:

بوستان برکت مشهد،نشان دهنده رشد وبلوغ درنگاه به محیط زیست شهری است

کد خبر : 57003

مدیرعامل شرکت همیارسازه توس از اتمام فعالیتهای عمرانی و بهره‌برداری پروژه «بوستان برکت “در مشهد خبر دادواین بوستان را هدیه مدیریت شهری مشهد وشرکت همیارسازه توس به شهروندان مشهدی وزائران شهربهشت دانست.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت همیار سازه توس، بهاره بزرگمهر در این خصوص اظهارداشت: بوستان برکت نشان دهنده رشد و بلوغ در نگاه به محیط زیست شهری است. این بوستان در واقع احیای بخشی از بستر کال چهل بازه است و برای اولین بار بستر مشارکت شهروندان درتحقق کشاورزی شهری و کشت ارگانیک را تحقق بخشیده است ؛ در واقع الگویی متفاوت برای افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان در ایجاد فضاهای سبز شهریست.در این پارک حتی در انتخاب گونه های گیاهی هم انطباق با اقلیم و شرایط شهر مشهد مد نظر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد:پروژه بوستان برکت با همکاری شرکت همیار سازه توس وشهرداری مشهد احداث شد که با حضور وزیر کشور ،استاندار خراسان رضوی ،شهردارمشهد وجمعی از مسئولان وشهروندان به بهره‌برداری رسید.

بزرگمهر با اشاره به اینکه پروژه بوستان برکت در فضایی به وسعت ۲۳/۵ هکتار در حاشیه بلوار امام علی (ع)احداث شده است ،بیان داشت : این پروژه در حدفاصل بلوار سید رضی تا بلوار دانشجو طی دو قرارداد شامل فاز یک به مساحت ۳/۵ هکتار و فاز دو به مساحت ۲۰ هکتار در پاییز سال ۹۹ به شرکت همیار سازه توس واگذار گردید.

وی افزود: در این بوستان منحصر به فرد، علاوه بر حدود دو هکتار فضای اختصاص یافته به کشاورزی شهری ، آبنمایی به انضمام محوطه پیرامونی به وسعت ۴/۸ هکتار و گنجانیش ۷۵۰۰ مترمکعب به همراه سکوهای نشیمنگاهی به ظرفیت ۱۲۰۰ نفر تعبیه شده که فضای مطلوب و دلنشینی برای شهروندان فراهم نموده است.

مدیرعامل شرکت همیارسازه توس با اشاره به بخش کشاورزی شهری این بوستان اظهار داشت : بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود ۵۰۰ قطعه زمین کشاورزی با ابعاد مختلف در نظر گرفته شده که براساس ضوابط و شرایط خاص در اختیار شهروندان علاقه‌مند قرار می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف این پروژه، افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان در کشت و کار و تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک است. “کشاورزی شهری” مشهد الگویی متفاوت برای افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان در شهر می باشد.

بزرگمهر خاطر نشان ساخت: مجموعه بوستان برکت شامل ۶۰ هزار مترمربع کف سازی ترکیبی تایل بتنی و سنگ، ۱۲ هزار مترمربع مسیر آسفالت شده، ۱۶ هکتار فضای سبز، ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و نمازخانه ای به مساحت ۱۲۰ مترمربع و همچنین ۱۲۰۰ مترطول مسیر دسترسی خدماتی است.

وی تصریح کرد: همچنین دو مخزن بتنی آب غیرشرب به حجم دوهزار مترمکعب و آب شرب به حجم ۲۰۰ مترمکعب به همراه اتاق های پمپاژ و تاسیساتی، مجموعه زمین های ورزشی و بازی کودکان به مساحت ۶۵۰۰ مترمربع و پارکینگ به ظرفیت ۵۰۰ خودرو و ۴ دستگاه پل سواره رو و همچنین ۶ دستگاه پل جهت تردد عابرین می باشد که طی دو فاز منتهی به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ تکمیل و آماده بهره برداری شده است.

شایان ذکراست کال چهل بازه مشهد که در سالهای گذشته به یکی از دغدغه های محیط زیستی شهر تبدیل شده بود باهمت مدیریت شهری واجرای پروژه بوستان برکت ،به یکی از تفرجگاه های زیبای شهر تبدیل گردید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن