اخبار مهم

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی خبر داد:

پیگیری ویژه پرونده آزار یک معلول ذهنی در مشهد

کد خبر : 54679

به گزارش صبح مشهد به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی؛ نیره عابدین زاده از پیگیری ویژه پرونده آزار یک معلول ذهنی در مشهد و بازداشت عوامل این ماجرا خبر داد.

برپایه همین گزارش معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در این زمینه گفت: متعاقب انتشار فیلمی در فضای مجازی مربوط به رفتار تحقیر آمیز و آزار نسبت به افراد دارای معلولیت ذهنی در یکی از مراکز نگهداری در مشهد؛ با دستور رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز پرونده ای تشکیل و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

نیره عابدین زاده افزود: در مرحله تحقیقات مقرر شد مرکز موصوف توسط اداره بهزیستی شناسایی و پس از شناسایی سایر اقدامات قانونی جهت شناسایی عوامل این ماجرا انجام پذیرد.

سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد گفت: مطابق قوانین و موازین حمایتی از اقشار آسیب پذیر از جمله افراد دارای معلولیت؛ دادستان مرکز استان تأکید ویژه ای بر دقت، صحت و سرعت در انجام تحقیقات داشتند و بر این اساس افرادیکه تحت عنوان مربی به صورت موقت در مرکز اشتغال داشتند و مسبب تهیه و تولید این محتوای دارای رفتارهای غیراخلاقی و تحقیرآمیز نسبت به معلولان عزیز بودند شناسایی و دستگیر شدند.

معاون دادستان مرکز استان خاطر نشان کرد: دو نفر متهم اصلی که مدت کوتاهی در مرکز مشغول به کار بودند؛ پس از تولید این محتوا از مرکز خارج شده و مدیران مرکز نیز با مشاهده فیلمها در فضای رسانه ای متوجه موضوع می شوند؛ نهایتاً با دستور مقام قضایی دو فرد مذکور شناسایی و بازداشت و مدیر و مسئول فنی مرکز نیز فعلاً تحت قرار قانونی قرار دارند.

سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد ویژه صغار و محجورین افزود: نظارت مستقیم بر این مرکز به بهزیستی سپرده شده و امیدواریم با اعمال نظارت دقیق و مستمر در آینده شاهد وقوع چنین رویدادهای تأسف برانگیزی نباشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن