استانی

بخش صنعت در اجرای طرح فاضلاب شهر تایباد ۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می کند

کد خبر : 43813

بخش صنعت پیشگام اجرای طرح فاضلاب شهر مرزی تایباد در خراسان رضوی با سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شد.

صبح مشهد– در پی فراخوان شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برای اجرای طرح فاضلاب تایباد ، شامل لوله گذاری خط انتقال و شبکه جمع آوری و احداث تصفیه خانه فاضلاب ، شرکت فولاد سنگان با توجه به نیاز مبرم به آب برای تولید فولاد ، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در اجرای این طرح اعلام کرد.

در همین رابطه نشست هم اندیشی مدیرعامل و معاونان و کارشناسان آبفا استان با معاون توسعه و تکنولوژی فولاد سنگان و امام جمعه اهل سنت و اعضای شورای اسلامی شهر تایباد برگزار شد.

در این نشست معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفا استان به اثرات ناشی از دفع فاضلاب خام بر منابع آب و خاک اشاره و هدف از اجرای طرح فاضلاب تایباد را اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب و حفظ سلامت جامعه و محیط زیست به عنوان یکی از اصلی ترین مولفه های توسعه پایدار اعلام کرد.

به گفته محمد سهرابی در ۱۳ سال گذشته با صرف ۱۳میلیارد ریال اعتبار دولتی تنها ۲۲کیلومتر شبکه جمع آوری و ۰٫۳ کیلومترخط انتقال اجرا شد که تکمیل طرح با این روند حداقل ۵۰ سال به درازا می کشید.

ضرورت استفاده از توان بخش خصوصی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هم با بیان اینکه مطالعات طرح شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه شهر تایباد در سال ۱۳۸۷ آغاز شد ، سیاست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در اجرای پروژه های فاضلاب اعلام کرد و افزود: این شرکت از سال ۹۴ اقدام به درج فراخوان شناسایی سرمایه گذار کرد که در نهایت منجر به عقد قرار داد با شرکت فولاد سنگان به ارزش سه هزار میلیارد ریال شد.

سید ابراهیم علوی گفت: فولاد سنگان ضمن احداث یک باب تصفیه خانه به ظرفیت ۱۴هزار متر مکعب در شبانه روز ، اقدام به اجرای ۹۸ کیلومتر شبکه جمع آوری و ۱٫۴ کیلومتر خط انتقال و نصب ۱۵ هزار فقره انشعاب فاضلاب در مدت سه سال خواهد کرد و در مقابل ، بهره برداری از شبکه و تاسیسات را به مدت ۲۰ سال در اختیار می گیرد.

وی پرداخت مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال برای اجرای طرح بخش آب شهرستان تایباد را تعهد دیگر سرمایه گذار برشمرد و خاطر نشان کرد : ۸۰ درصد پساب حاصل از تصفیه فاضلاب توسط فولاد سنگان مصرف می شود و ۲۰درصد هم به میزان دوهزار و۸۰۰مترمکعب در شبانه روز (معادل توان ۵ حلقه چاه) صرف آبیاری ۱۱۵ هکتار فضای سبز و سایر موارد شهر تایباد خواهد شد.

در ادامه حسین نیک فرجام معاون فولاد سنگان از تشکیل کمیته راهبری طرح فاضلاب تایباد در این شرکت خبر داد و اظهار داشت: فولاد سنگان در اجرای این طرح ، نیروهای بومی منطقه و دو و حتی سه پیمانکار را بکار خواهد گرفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن