اسلاید شودانش و فناوریشهری

گام عملی معاونت اقتصادی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان؛

همکاری‌ معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با صندوق پژوهش‌ و فناوری خراسان رضوی

کد خبر : 50141

تفاهمنامه همکاری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد مقدس و صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد مقدس و صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی، با حضور موسی‌الرضا حاحی‌بگلو، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برگزار شد.

خدمات مدیریت شهری باید با روش‌های نوین ارائه شود

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری نیازمند فعالیت‌های دانش‌بنیان و کارهای نوآورانه هستیم، اظهارکرد: با تفاهمنامه امروز بین شهرداری و صندوق پژوهش و فناوری استان، امیدواریم دستاوردهای خوبی را در این حوزه شاهد باشیم و اتفاقات سازنده‌ای به نفع شهر شکل گیرد.

وی با اشاره به کارخانه نوآوری شهر مشهد، این ظرفیت شهری را جزو بهترین کارخانه‌های نوآوری کشور دانست و گفت: کارخانه نوآوری ظرفیت بسیار بزرگ و خوبی است و شرکت‌ها و افراد فعال در این مجموعه نشان از ظرفیت و پتانسیل شهر دارد.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه شهرداری مشهد در حوزه ارائه خدمات هفتگانه باید از روش‌های نوین بهره بگیرد، افزود: علاوه بر این، در حوزه درآمدی نیز باید به سمت درآمدهای جدید و نوین برویم؛ صندوق پژوهش و فناوری استان می‌تواند کمک‌حال مدیریت شهری باشد و این صندوق ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: شهرداری منابع مختلفی در بانک‌ها دارد که با این منابع می‌‎توان سرمایه صندوق را ارتقاء داد و رتبه یک کشوری را به خود اختصاص دهیم؛ شهرداری می‌تواند سهام‌دار باشد و از منابع شرکت برای ارتقاء سطح شرکت‌های دانش‌بنیان و کوچک بهره گرفت تا ظرفیت جدیدی برای شهر ایجاد شود.

حاجی‌بگلو، تعامل صندوق پژوهش و فناوری با مدیریت شهری را پیوند مبارکی دانست و گفت: اگر با همین رویه تعاملات را تعمیق ببخشیم، قطعا روی مدیریت شهری تاثیرگذار خواهد بود و حمایت سازنده‌ای از فعالیت‌های دانش بنیان شکل می‌گیرد.

مشهد؛ مهد فناوری و دانش‌بنیان

محمود عیدی، معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد در این مراسم با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره، براساس سیاست‌گذاری‌های شورای ششم، رویکرد و توجه ویژه‌ای نسبت به حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و سوق دادن شهرداری در این مسیر دارد، اظهارکرد: به منظور حل مسائل و مشکلات شهری باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفت و همچنین به سمت شیوه‌های نوین تامین مالی رفت.

وی با بیان اینکه سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد باورمند به حمایت از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان است، گفت: نکته حائز اهمیت این است که این حمایت باید از مسیر درست و با بهره‌گیری از ابزارهای مناسب خود صورت گیرد.

عیدی افزود: بخشی از این رویکرد ذیل معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، در بسترهایی چون کارخانه نوآوری و صنایع خلایق دنبال می‌شود و حوزه اقتصادی شهرداری نیز به سهم خود در این مسیر گام برمی‌دارد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه اقتصاد امروز، صرفا با تکیه بر سرمایه‌های فیزیکی تعریف نمی‌شود، تصریح کرد: از سوی دیگر، موضوع دانش‌بنیان و نوآوری نیز فقط محدود به یک عرصه خاص نیست چراکه تمام عرصه‌های زندگی بشری را دربرمی‌گیرد.

عیدی گفت: اگر می‌خواهیم در عرصه اقتصاد، حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از ابزار دانش‌بنیان و نوآورانه بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه سازمان اقتصادی در این دوره برنامه‌ریزی کرده تا به سمت اقتصاد نوآورانه، برپایه فعالیت‌های دانش‌بنیان گام بردارد، افزود: شعار ما، “مشهد؛ مهد فناوری و دانش‌بنیان” است و برهمین اساس، رویدادهایی را نیز در حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان برای سال آینده پیش‌بیتی کرده‌ایم.

عیدی خاطرنشان کرد: مشهد مقدس، شهر امام رئوف و منتسب به عالم آل محمد(ص) است و لذا این شهر باید در عرصه علم و فناوری و دانش، سرآمد باشد؛ در همین راستا، فعالیت‌های زیاد و متعددی را شروع کرده‌ایم که یکی از آنها، تعامل با صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی بوده است.

وی گفت: این تفاهمنامه براساس رویکرد حمایتی مدیریت شهری از حوزه‌های دانش‌بنیان شکل گرفته و اگر بتوانیم، در عرصه سرمایه‌گذاری به اندازه بضاعت خود نقش‌آفرینی خواهیم نمود.

اعطای ۲۵۰ میلیارد تسهیلات خرد به شرکت‌های دانش‌بنیان

حمیده رضوی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی هم در این مراسم با بیان اینکه صندوق، یک شرکت غیردولتی است که در سال ۱۳۸۷ تاسیس شده، اظهارکرد: عملکرد صندوق پژوهش و فناوری استان در

سطح استان تاثیرگذار بوده و تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات خرد در حوزه دانش‌بنیان داده است.

وی افزود: جامعه مخاطب صندوق، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و مخترعان هستند و با شرکت‌های مختلف مشارکت مدنی و حقوقی داریم.

رضوی با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده، گفت: از این طریق همکاری‌های بین صندوق پژوهش و فناوری استان و شهرداری مشهد مقدس در حوزه تسهیلات، صدور ضمانتامه به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق توسعه می‌یابد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم شاهد حضور شهرداری مشهد مقدس در جمع سهام‌داران صندوق باشیم و ذیل قراردادهای عاملیتی که بین صندوق و مدیریت شهری منعقد می‌شود، از این ظرفیت استفاده کنیم.

رضوی گفت: همکاری‌های دوجانبه موجب رشد و توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیانی و حوزه‌های فناوری و خلاقانه و فرهنگی و اجتماعی سطح شهر می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن