پایتخت فرهنگ اسلامی

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی:

زیارت عمیق ترین جریان فرهنگی کشور است

کد خبر : 58041

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: زیارت عمیق ترین جریان فرهنگی کشور است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی میثم ظهوریان ابوترابی امروز شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در بازدید از قرارگاه عملیاتی و ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: با وجود اهتمام جدی که ریاست جمهوری نسبت به مسئله زیارت دارند، تاکنون زیارت در اولویت نبوده است و اثر عینی بنامه هفتم را در لایحه بودجه می‌بینیم که ترجمه آن در دیگر قسمت‌ها نیز دیده می‌شود.

او ادامه داد: در تخصیص بودجه‌ها هم عدم اولویت بودن زیارت دیده می‌شود.

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته در مدیریت استان، زیارت جایگاه ویژه‌ای دارد و در صدر اولویت‌ برنامه‌های توسعه‌ای استان قرار دارد.

ظهوریان ابوترابی با اشاره به فعالیت‌ شبانه‌روزی قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی گفت: خدمت به زائران توفیقی مضاعف است که نصیب خدمتگذاران این قرارگاه شده است .

هم چنین گزارشی جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته در قرارگاه عملیاتی و ستاد اجرایی خدمات سفر استان ارائه کرد و گفت: چهار مرحله برای حضور زائران از جمله روزهای پایانی ماه شعبان و قبل از شروع ماه مبارک رمضان، روزهای پایانی سال و آغاز سال نو، شب‌های قدر و تعطیلات ۱۲ و ۱۳ فروردین پیش بینی و تمام ظرفیت برای خدمت رسانی بسیج شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد با اشاره به ورود بیش از ۸ میلیون زائر و مسافر به استان طی دو موج سفر اظهار کرد: این حجم زائر و ماموریت در استان خراسان رضوی نیازمند پشتیبانی ملی است و باید توزیع اعتبارات و امکانات متناسب با حجم فعالیت و خدمت رسانی باشد.

هم چنین در این جلسه کمیته های مختلف ستاد اجرایی خدمات سفر استان گزارشی از اقدامات انجام شده برای خدمت رسانی به زائران و مسافران گزارشی ارائه کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن