اخبار مهمشهری

دادستان مشهد خبر داد؛ ۸۰درصد سهام پدیده از پهلوان سلب شد

کد خبر : 22379

دادستان مشهد گفت: ۸۰درصد سهام پدیده از پهلوان سلب شد

به گزارش صبح مشهد، غلامعلی صادقی، دادستان مشهد در آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات متهمان پرونده شرکت پدیده گفت: قبل از جلسه، دادگاه به دنبال تعقیب متهمان و حفظ اموال بود، تعدادی با قرار زندان رفتند و اموال را حفظ کردیم، امروز خاطرمان جمع است چون اموال را حفظ کردیم و سهامداران هم خاطرشان جمع باشد.

وی ادامه داد: پرونده را هم تکمیل کردیم و دادگاه رای صادر کرد. تعیین مجازات و تعیین سرمایه شرکت وظیفه دادگاه بود که از حبس ابد تا حداقل ۲ سال حبس برای متهمان مجازات تعیین شد.

طلبکاران به سهام دار تبدیل شده اند و اموال شرکت مال همه است و همه در یک صف هستند و شریک یکدیگرند.
دادستان گفت: ۸۰ درصد سهام شرکت با اختیار قانونی از پهلوان سلب شد و در سبد شرکت گذاشته شد و از این محل مطالبه تمام طلبکاران تسویه خواهد شد.
علاوه بر این تمام اموال شرکت با این حکم رفع توقیف می‌شود و اموالی که در اختیار دستگاه‌های دولتی است به شرکت باز می‌گردد.
بزرگترین طلبکار، مجموعه بانکی است و درخواست داریم که این گروه‌ها به صورت جدی شرکت را تحویل بگیرند و برای ادامه فعالیت آن برنامه‌ریزی کنند.
امروز شرکت مال طلبکاران و سهامداران و مردم است پس باید تلاش کنید و شرکت را حمایت کنید.
مردم از امروز مالک شرکت هستند و باید حمایت کنند. اگر افرادی در فضای مجازی و کف خیابان علیه شرکت چیزی مطرح کرد، علیه منافع شما مردم است و اگر چنین اخلالی به وجود آید در منافع مردم اخلال کرده است.
افرادی بودند که قبلا اخلال کردند و اصلا سهام‌دار نبودند.
این آمادگی را داریم که سوالاتی که مطرح می‌شود را در فرصت‌های بعدی پاسخ دهیم.

جزئیات احکام صادره دیگر متهمان پدیده

قاضی هادی منصوری، رئیس دادگاه رسیدگی به متمهمان پرونده پدیده:

محسنی ثانی به مجازات ۱۵ سال حبس و بابت تحصیل مال از طریق نامشروع به ۲ سال حبس محکوم خواهد شد.

ستاد تدبیر با حضور مسئولان عالی‌رتبه اجرایی و امنیتی، متولی مدیریت و رسیدگی به تخلفات پدیده با کمترین آسیب اجتماعی شد که شامل این موارد می‌شود:

سود ناشی از دلالی سهام باید بازگردد، سهام اقساطی به اعضای شورای شهر شاندیز باید مسترد شود و مطالبات گروه شرکت پدیده باید تعیین تکلیف شود.

سهام اعضای هیات مدیره اولیه بین سهامداران مردمی تقسیم می‌شود که نوعی سهام جبرانی است.۳۳۷۰۰ ریال قیمت هر سهم است که طلبکاران شرکت پدیده به اندازه مطالبات‌شان در شرکت سهامدار خواهند شد.

از کل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم شرکت پدیده،۳۹ و نیم درصد سهم مردم، ۴۶ و نیم درصد طلبکاران عمده بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی و ۱۴ درصد برای تسویه دیون احتمالی است.

منبع: شهرآرا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن