استانیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

اولین کاروان ترانزیتی اتباع افغان از مشهد عازم کربلا شد

کد خبر : 12910

اولین کاروان اتباع افغانستانی که به صورت ترانزیت به کشور وارد و در محل اردوگاه فرهنگی شهید کاوه استقرار یافته بودند، با بدرقه مشاور استاندار و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی عازم کربلای معلی شدند.
به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، محمد عجمی در جمع این اتباع افغانستانی با اشاره به خدمات و اقدامات انجام شده برای ساماندهی و اعزام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در استان، از آمادگی سازمانهای ذیربط را در مرز دوغارون و مرکز استان برای پذیرایی و اسکان زایرین عتبات عالیات خبر داد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی همچنین عنوان کرد: سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد استقبال بیشتری از پناهندگان ساکن استان بودیم و پیش بینی می شود ۲۰ تا ۲۵ هزار جمعیت از مشتاقان زیارت عتبات عالیات از کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون به صورت ترانزیت و با ویزای ایران و افغانستان به کشور وارد شوند.
وی تاکید کرد: اتباع افغانستان می بایست با در دست داشتن ویزای ایران و عراق به سمت مرز ایران حرکت نمایند، در غیر این صورت از ورود آنها به کشور جلوگیری می شود.
عجمی خاطرنشان کرد: تمام امکانات و تسهیلات برای خدمت رسانی به زایرین اتباع افغانستانی در مرز دوغارون فراهم شده و فرماندار شهرستان تایباد و سایر مسوولان مرزی و نمایندگی اداره کل امور اتباع در تایباد شرایط و ملزومات لازم را برای میزبانی اتباع افغانستانی که به صورت ترانزیت به کشور وارد می شوند، تدارک دیده اند.
گفتنی است تاکنون بالغ بر ۲۱ هزار نفر از پناهندگان دارای مدارک اقامتی معتبر در استان ضمن ثبت نام و در یافت گذرنامه و روادید کشور عراق، برای اعزام به مرز شلمچه آماده می شوند.
موکب های خدمت رسانی به زایرین اتباع افغانستانی در مرز دوغارون بر پا شده است و همه روزه کاروانهای متعددی از زایران افغانستانی در ایام اربعین حسینی از طریق مرز دوغارون به کشور وارد می شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن