اخبار مهمشهری

در تاسوعا و عاشورا حسینی صورت می گیرد؛ فعالیت پرشور داوطلبانه صدها جوان مشهدی در کمپین «من هم یک پاکبانم»

کد خبر : 23140

کمپین«من هم یک پاکبانم» امسال برای چهارمین سال پیاپی در تاسوعا و عاشورای ۱۳۹۸ در امتداد فعالیت کمپین «مهربان باشیم»، با حضور صدها نفر از جوانان مشهدی در تاسوعا و عاشورا حسینی برای کمک به پاکبانان شریف مشهد الرضا و زیبایی شهر برگزار می شود.

به گزارش صبح مشهد، همزمان با فرارسیدن محرم الحرام، جمعی از جوانان مشهدی با به راه انداختن کمپین «مهر_بان باشیم»، دغدغه ای متفاوت را در مشهدالرضا، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در راستای پاکسازی محیط شهری دنبال می کنند.
این کمپین با رویکرد توانمندسازی اعضا، ایجاد همدلی بین مردم، کارآفرینی برای نیازمندان و ترویج مهربانی و لبخند، طرح ها و فعالیت های متعددی را طراحی و تابه امروز اجرا کرده است که از جمله آنها می توان به «جشن های سرای سالمندان»، «پخش لوازم التحریر و اسباب بازی در حاشیه شهر»، «طرح بزرگ دلقک درمانی»، «مجموعه طرح لبخند شمار» و پویش مردمی «من هم یک پاکبانم» اشاره کرد.
کمپین «مهربان باشیم» از شهریورماه ۱۳۹۶ در مشهد با حضور جمعی از جوانان جهادی آغاز به کار کرد و در این مسیر نیز نوآوری و خلاقیت، همیشه به عنوان نقطه عطف فعالیت های آن بوده که به همین سبب با استقبال پرشور مردم روبرو شده است.
در امتداد فعالیت های درخشان این کمپین، استقبال هزار نفری مخاطبان از این پویش در سال ۱۳۹۷ و جمع آوری بیش از ۱۵۰۰ کیسه زباله، سبب شد تا پاکبانان داوطلب پویش علاوه بر فرهنگ سازی، نقش مهمی در کمک به پاکبانان و زیبایی شهر داشته باشند که همراهی و حضور پرشور مردم در پویش «من هم یک پاکبانم» سبب شد تا این پویش در سال ۱۳۹۷ تبدیل به بزرگترین حرکت فرهنگی مردمی در کشور شود.
به همین منظور امسال نیز بار دیگر برای چهارمین سال پیاپی در تاسوعا و عاشورای ۱۳۹۸، جمع زیادی از جوانان مشهدی بار دیگر همدل شده اند تا علاوه بر فرهنگ سازی و کمک به پاکبانان مشهدالرضا، خدمت بی منت و عزاداری خود را جلوه دیگری دهند.
امسال نیز این پویش با شعار «با هم فرهنگ می سازیم» و به همت کمپین «مهربان باشیم» ادامه خواهد داشت و فعالیت های برنامه ریزی شده این کمپین، از سوی جوانان جهادگر بی منت، ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۱۲:۳۰ و شب شام غریبان نیز از ساعت ۲۰ در محل غرفه «مهربان باشیم» واقع در عرصه میدان شهدای مشهد با حضور پرشور و استقبال گرم و همیشگی مردم برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است؛ شهروندان علاقه مند به خدمت، می توانند برای پیوستن به این پویش از طریق سایت www.mehrbanbashim.ir و یا صفحات مجازی پویش با هشتگ (#من_هم_یک_پاکبانم) و یا (#با_هم_فرهنگ_بسازیم) اقدام نموده و کمپین را همراهی کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن