شهری

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

باید تلاش کنیم بین دو ملت ایران و افغانستان جدایی نیافتد

کد خبر : 46155

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید تلاش کنیم در شرایط کنونی جهان بین دو ملت جدایی نیفتد و امیدوارم رویداد ماه امت در این راستا اثرگذار باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، حسن موحدیان در جریان بازدید از رویداد بین المللی «ماه امت» اظهارکرد: با توجه به حضور شماری از مردم افغانستان در ایران، ما به عنوان میزبان در مقابل آن‌ها وظایفی داریم که یکی از این وظایف، تلاش برای میزبانی هرچه بهتر از مهمانان خود است.

وی ادامه داد: ما با ملت افغانستان اشتراکات بسیار زیادی همچون زبان، دین و فرهنگ مشترک داریم و برگزاری رویداد بین المللی «ماه امت» این نقاط مشترک بین دو ملت را به هم متصل می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که این که رویداد ماه امت در منطقه گلشهر و در بین افغانستانی ها برگزار شده اتفاق خوبی است، گفت: همه ما مدیون این افراد هستیم زیرا در توسعه شهر مشهد کارهای زیادی کرده اند و در پیشرفت این شهر بسیار تاثیر گذار بوده اند.

وی اظهار کرد: برگزاری رویداد بین المللی ماه امت در این منطقه باعث شده که ظرفیت‌های منطقه گلشهر دیده شود. استقبال چشمگیر مردم از این رویداد بیانگر آن است که ما بیشتر باهم حرف بزنیم و در کنار هم باشیم.

موحدیان بیان کرد: کشور افغانستان یک کشور مظلوم است که ۴۰ سال درگیر جنگ و اختلافات داخلی است و ما باید به آن بیشتر توجه می کنیم.

وی افزود: ما یک امت واحد هستیم و همه کشورهای مسلمان جهان و همه کشورها باید کمک کنند تا امنیت به افغانستان بازگردد؛ مردم این کشور نیز چون سختکوش هستند و به خاطر اقتصاد آزادی که دارند می‌توانند خیلی زود پیشرفت کنند.

نخستین رویداد بین‌المللی «رمضان، ماه امت» تا ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن شهدای مدافع حرم واقع در آوینی (گلشهر) ۵۷ میزبان علاقه مندان است.

شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک کنند یا در سامانه ثبت‌نام کنند. هزینه ثبت‌نام برای بلیت عادی پنج هزار تومان و بلیت ویژه ۲۵هزار تومان است. در این رویداد فرهنگی قرار است که گروه‌های قوالی پاکستان، منقبت‌خوانی افغانستان و یک گروه لبنانی در کنار گروه‌های خراسانی برنامه اجرا کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن