اقتصادی

یارانه ۶۰ میلیون نفری نهایی شد!

کد خبر : 36485

۴ نوبت یارانه ۱۲۰ هزار تومانی برای نیازمندان و ۱۰۰ هزار تومانی برای سایر مشمولان تا پایان سال

صبح مشهد– به دنبال ابهامات ایجاد شده درخصوص دو طرح همزمان دولت و مجلس شورای اسلامی برای پرداخت یارانه حمایتی جدید، توضیحات دیروز رئیس جمهور حاکی از آن است که طرح دولت و مجلس در قالب طرح سازمان برنامه با یکدیگر تلفیق شده است.

سوم آذر و در شرایطی که مجلس به دنبال قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی بود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح این وزارتخانه برای حمایت جبرانی معیشت خانوارها در محدودیت های کرونایی خبر داد. بر اساس این طرح قرار بود که از آذر به مدت چهار ماه به ۱۱ میلیون سرپرست خانوار شامل ۲۹٫۷ میلیون نفر یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت شود.

با این حال، چند روز بعد طرح مجلس به فرجام رسید. در این طرح دولت مکلف می شد که در شش ماه دوم سال، به حداقل ۶۰ میلیون نفر، ماهیانه یارانه جدید پرداخت کند. به این صورت که دهک های اول به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان و دهک های بعدی ۶۰ هزار تومان دریافتی داشته باشند. تصویب این دو طرح، ابهامات در خصوص چگونگی اجرای آن ها را برانگیخت. در ادامه اگرچه قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ۱۳ آذر از توافق با روحانی برای اجرای مصوبه یارانه کالایی خبر داد، اما ابهامات حل نشده باقی ماند. با این شرایط، دیروز رئیس جمهور پرده از ابهامات یادشده برداشت.

روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا با بیان این که قرار بود برای هر فرد ۱۰۰ هزار تومان بدهیم، گفت مجلس شورای اسلامی هم مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن برای برخی از این افراد ۱۲۰ هزار تومان مقرر کرده بود. ما با هماهنگی مجلس این مصوبه را تلفیق کردیم تا کسانی که مجلس مقرر کرده بود مانند کمیته امداد و بهزیستی هر نفر ۱۲۰ هزار تومان و بقیه ۱۰۰ هزار تومان دریافت کنند.روحانی افزود: قسط اول مربوط به آذر پرداخت شده و سه قسط دیگر تا پایان سال پرداخت خواهد شد. به گزارش خراسان، جزئیات یارانه تلفیقی به شرح جدول است.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن