اقتصادی

هدیه تبلیغاتی راهکار موثری برای برندینگ و تبلیغات است؟

کد خبر : 34964

برای اینکه بتوانیم حسن نظر خودمان را به کسی ثابت کنیم بی گمان یکی از راههایی که در دسترس ما است هدیه دادن می باشد. هدیه می تواند روحی تازه در کالبد دوستی ها بدمد و دوستی های کهن را استوارتر کند و دوستان تازه ای را هم برای ما به ارمغان بیاورد. شرکت ها و برندهای گوناگون نیز پیوسته در اندیشه ساخت پیوندهای اثرگذار هستند، پیوندی که بخش بزرگتری از بازار را برایشان به ارمغان می آورد. یک برند تصمیم می گیرد تا از راه هدیه دادن خود را معرفی کند این پیام را به مخاطب می فرستد که شما برای ما ارزشمند هستید.

ارزشی که سبب می شود برای آن هزینه ی مادی و معنوی پرداخت کند. هدایای تبلیغاتی ساختاری مستقل از هدیه های غیر رسمی دارند و باز خوردشان رابطه مستقیم با نگرش هدیه دهنده و هدفی که از هدیه دادن دنبال می کند دارد. هدیه تبلیغاتی روند آشنایی میان برند و مخاطب را شتاب می بخشد و حس صمیمیت زودرسی را ایجاد می نماید که می تواند سبب اعتماد دو سوی داد و ستد شود.

 چرا تصور می کنیم که بازدهی هدیه های تبلیغاتی پایین است؟

شاید مهم ترین دلیلی که هدیه های تبلیغاتی را دوست نداشتنی می کند، نداشتن راهبرد عملی برای هدیه های تبلیغاتی است. نکته دوم اینکه روی هم رفته هدیه های تبلیغاتی نیز مانند هر چیز دیگری درجه بندی دارند. یعنی شما می توانید صد هزار تومان برای خرید در زمینه پوشاک هزینه کنید. یا اینکه با ده هزار تومان یک تی شرت بخرید. برای کامیابی در زمینه هدیه تبلیغاتی باید با ویژگی های آن آشنا باشید. شما باید دیدگاههای سنتی را در این زمینه تغییر دهید. شما باید اجازه بدهید که ساختارهای مناسبی برای برندتان برگزیده شود. در واقع موفق نبودن گهگاه هدیه های تبلیغاتی از انتخاب نادرست سرچشمه می گیرد. هرگز کسی چیز بی ارزشی را برای هدیه دادن انتخاب نمی کند. بنابراین اگر هدیه تبلیغاتی کارکرد ندارد ایراد از روش به کارگیری آن است. هیچ کس از اینکه هدیه بگیرد بدش نمی آید. حتی اگر هدیه کم قیمت باشد. مهم این است که حس مهم بودن را در گیرنده ایجاد کند. گیرنده باید حس کند که دارای احترام است. برای موفقیت در این زمینه به مخاطب احترام بگذارید.

جایگاه هدیه در ایران باستان

از روزگاران کهن هدیه دادن و هدیه گرفتن در میان ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته است. نگاهی به سنگ نوشته ها خود گواه این ادعا است. سالانه در هر مراسم و جشنی ایرانیان از سراسر ایران پیشکش هایی برای پادشاهان می بردند. هدف آنها از این کار نشان دادن ارادت و وفاداریشان به آن پادشاه بوده است. هدیه نمادی از دوست داشتن و عشق ورزیدن بوده است و هنوز هم کارکرد خود را حفظ کرده است. ایرانیان سالانه بیش از هشتاد جشن داشته اند که در همه آنها هدیه را به همدیگر می داده اند. از یک گل ساده گرفته تا زیورهای چشم نواز و حیوانات خوراکی. حتی بیگانگانی که زیر پرچم ایران بوده اند نیز برای ثابت کردن وفاداری برای شاهان ایرانی هدیه می فرستاده اند. به همین دلیل برای نفوذ در قلب ایرانی ها باید به آن ها هدیه داد. این کار حس همگرایی را در ایرانی ها شکوفه می کند. آنها فکر می کنند که برای شما عزیز و گرامی هستند. فکر می کنند که شما ارزش اعتماد کردن را دارید.

چگونه نگرش های منفی را تغییر دهیم

برای تغییر نگرش در این زمینه تنها یک راه وجود دارد و آن احترام به کیفیت و مخاطب است. چه حس بدی ایجاد می کند که کسی کالایی کارکرده و خراب را به شما هدیه بدهد. بی گمان شما این کار را توهین می دانید و فرد هدیه دهنده را انسان مثبتی نمی پندارید. نخستین کاری که برندها برای سفارش باید انجام دهند این است که به سراغ شرکت های معتبر بروند. ویژگی شرکت های معتبر این است که به هر هدیه تبلیغاتی به مانند یک آزمون برای خود نگاه می کنند. آزمونی که می تواند برندهای بیشتری را به سوی آن ها جلب کند. شرکت های معتبر هرگز کیفیت را فدای سود نمی کنند و هم ترازی میان آن را به وجود می آورند. برندهای معتبر سراغ شرکت های معتبر می روند چون آبروی کاری چیزی نیست که بتوان به این سادگی ها به دست آورد. برای پدید آوردن نگرش مثبت باید پیش از هر چیز به کیفیت روی آورد. باید همه مخاطبان را به یک چشم دید هر چند هدایای گران بهاتر ویژه افراد نزدیکتر به برند است. بگذارید مردم بدانند که هدیه تبلیغاتی تنها همان خودکار بی کیفیت نیست.

کارکرد هدیه تبلیغاتی

آگاهی از برند شما: آگاه سازی مردم از وجود یک برند نخستین هدفی است که از دادن هدیه دنبال می شود. شما با این کار مشتریان بالقوه فراونی به دست می آورید که همیشه به یادتان هستند. یادتان باشد سفارش هدایای تبلیغاتی بروز و نوین بسیار کارسازتر است. چون هدیه های قدیمی کارکرد خود را از دست داده اند مگر اینکه ارزش مادی بالایی داشته باشند.

افزایش رضایت مشتری: هدیه هر چند کوچک اما اگر دارای کیفیت باشد به یاد می ماند و تاثیر خود را خواهد داشت. اگر بتوانید با کمک هدیه تبلیغاتی خدمات خود را معرفی کنید یک بُرد به دست آورده اید.

وفاداری مشتریان: تجربه نشان داده است که مردم به سراغ برندهایی می روند که برای آنها ازش می نهند.

پس از کیفیت خدمات، هدیه دادن می تواند راهکاری باشد که حس وفاداری را در خریداران ایجاد کند. یادتان باشد نگه داشتن مشتریان قدیمی از یافتن خریداران جدید دشوارتر است.اگر به دنبال تضمینی برای وفادار ماندن مشتریان هستید،دادن هدیه تبلیغاتی بهترین کار است.

نکته پایانی

هدیه تبلیغاتی اگر به درستی و هوشمندانه ارائه شود راه موفقیت را کوتاه می کند. یادتان باشد برای سفارش هدیه تبلیغاتی به سراغ شرکت های توانمند و با تجربه بروید. توان هدیه تبلیغاتی را دست کم نگیرید زیرا گاهی از تبلیغات گسترده نیز اثر بخش تر است. بر پایه سن و سال و جایگاه اجتماعی برای هر دسته افراد نوعی از هدایای تبلیغاتی را در نظر بگیرید.کیفیت را در دستور کار قرار دهید چون دلیل موفقیت یا شکست هدیه تبلیغاتی است . هدایای نفیس را در بسته بندی های زیبا ارائه دهید تا ارزش دو چندان پیدا کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن