اجتماعیاخبار مهم

روزشمار برگزاری انتخابات مجلس در خراسان رضوی اعلام شد

کد خبر : 20592

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی از تشکیل ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در این استان خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، حسن جعفری روز چهارشنبه در اولین جلسه این ستاد با حضور خبرنگاران افزود: ستاد انتخابات خراسان رضوی در قالب هشت کمیته فعالیت خواهد کرد.
وی اظهار داشت: در این انتخابات که دوم اسفند امسال برگزار خواهد شد، خراسان رضوی دارای ۱۲ حوزه انتخابیه و ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.
وی گفت: با توجه به رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی، انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری هم برای یک کرسی همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی برگزار می شود.
جعفری افزود: ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۰ اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و زمان تعیین شده برای استعفای داوطلبان نمایندگی مجلس از پست های مدیریتی طبق ماده ۲۹ قانون انتخابات از ۱۰ تا ۱۶ خرداد ماه می باشد.
وی مهلت استعفای داوطلبان را حداقل ۶ ماه قبل از ثبت نام عنوان کرد و اظهار داشت: مهلت استعفا برای مدیران شاعل در وزارت کشور آخر فروردین امسال بود که در این زمینه فقط فرماندار کاشمر استعفا داده است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی زمان تشکیل هیات های اجرایی به استناد ماده ۳۱ قانون انتخابات در استان را ۱۰ تا ۱۵ آذر ذکر کرد.
وی گفت: بررسی سوابق داوطلبان طی پنج روز از هر استعلام از ۱۰ تا ۲۱ آذر می باشد و بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت نام خواهد بود.
جعفری افزود: ابلاغ صلاحیت ها توسط فرماندار حوزه انتخابیه ۲۷ آذر صورت می گیرد و شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده به هیات نظارت استان از ۲۸ آذر تا اول دی ماه تعیین شده است.
وی اظهار داشت: رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیات نظارت از ۳ تا ۲۱ دی می باشد.
وی با تشریح سایر جزئیات برپایی این دوره از انتخابات در خراسان رضوی گفت: اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه های انتخابیه ۲۲ بهمن تعیین شده است.
جعفری افزود: انتشار آگهی اسامی نامزدهای تایید شده توسط فرمانداران در ۲۲ بهمن می باشد و زمان تبلیعات انتخاباتی نامزدها از ۲۴ بهمن به مدت هفت روز است.
وی از تدوین منشور همدلی برای این دوره از انتخابات در استان خبر داد و اظهار داشت: این منشور به امضا و تایید همه احزاب خواهد رسید.
وی گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره ای در خراسان رضوی به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن