اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: حج ابراهیمی با برائت از مشرکان معنی می‌یابد

کد خبر : 53364

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: حج ابراهیمی به تصریح قرآن همراه با برائت از مشرکان معنی می‌یابد و تا برائت از آنان که دوری جستن از دشمنان اسلام است در حج صورت نگیرد، حج ابراهیمی شکل نمی گیرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح روز پنجشنبه و در خطبه های نماز عید قربان در بارگاه منور رضوی افزود: برخی افراد فکر می‌کنند وجود مراسم برائت از مشرکان یک حرکت نمایشی و سیاسی از سوی ایران است و حال آن که قرآن در آیات سوره برائت دستور به دوری جستن از مشرکان داده است.

امام جمعه مشهد گفت: در این آیات آمده است که باید در روز حج اکبر، برائت از مشرکان اعلام شود و به همین دلیل برگزاری مراسم برائت از مشرکان، شعار سیاسی نیست بلکه دستور صریح قرآن است.

علم الهدی افزود: علت این که می‌گوییم حج همراه با برائت از مشرکان ، حج ابراهیمی است، نیز برگرفته از آیات قرآن است زیرا آن حضرت نیز از دشمنان خدا دوری جستند و ما باید از این روش حضرت ابراهیم (ع)پیروی کنیم .

وی اضافه کرد:از روز بعثت پیامبر اسلام (ص) دشمنی ها و تهاجم های مختلفی به سوی رسول مکرم اسلام وجود داشت ولی اکنون در زمانه ای هستیم که متاسفانه شاهد هجمه همه قدرتهای جهانی به سوی پیامبر اکرم (ص) هستیم.

امام جمعه مشهد در خصوص عید نامیدن عید قربان گفت: قربانی کردن چهارپایان عید نیست و دشمنان اسلام هم در این خصوص دست به ایجاد شبهاتی زده اند بلکه قربانی کردن ، نمادی از ذبح هوای نفس انسانی است که قرار است از خدا ، جدا نشود زیرا روز عید قربان ، روز قربانی کردن هوای نفس است.

علم الهدی افزود: در روز عرفه ما نسبت به خدا معرفت و شناخت پیدا می کنیم و روز رحمت بر بندگان مومن خداست و روز عید قربان ، روز برکت بر آنان است.

وی ادامه داد: در روز عرفه مردم ضمن آشتی با خدا به مناجات می‌پردازند زیرا افراد بسیاری هستند که در طول زندگی از خدا فاصله گرفته اند و در این روز با عبارت هایی که از امام حسین(ع) در دعای عرفه آموخته ایم با خدا گفت و گو می کنیم و در روز عید قربان ، خدا از ما خواسته است تا هوای نفس و غرایز خود را با ذبح یک حیوان قربانی کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن