اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی خبر داد؛ ورود حدود ۳.۵ میلیون نفر زائر و مسافر به استان طی پنج روز گذشته

کد خبر : 15515

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود سه میلیون و ۴۶۵ هزار و ۵۷۴ نفر به استان از روز ۲۵ تا ۲۹  اسفند ماه خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مهدی فروزان با اعلام این خبر افزود: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد رشد دارد.
وی افزود: ۲۷۹ هزار و ۳۶۵ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به استان وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۱٫۸ درصد رشد داشته است.
مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: ۱۰۲ هزار و ۹۵ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد ۴٫۵ درصدی همراه بوده است.
فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه ها به استان وارد شده اند را  نیز ۶۶ هزار و ۵۱۴ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۹٫۱ درصد کاهش دارد.
وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه به استان وارد شده اند هم سه میلیون و  ۱۷ هزار و ۶۰۰  نفر می باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش ۶٫۹ درصدی مواجه بوده است.
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد مقدس هم گفت: در تاریخ ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه دو میلیون و ۹۸ هزار و ۴۶۲  نفر به این کلانشهر وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، ۴٫۹ درصد رشد دارد.
فروزان افزود: ۲۱۸ هزار و ۹۱۹ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به  مشهد مقدس وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، دو درصد کاهش داشته است.
مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: ۱۰۲ هزار و ۹۵ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد مقدس سفر کرده اند که با رشد ۴٫۵ درصدی همراه بوده است.
فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به مشهد مقدس وارد شده اند را  نیز ۶۶ هزار و ۲۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۹٫۲ درصد کاهش داشته است.
وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه به مشهد مقدس وارد شده اند هم یک میلیون و ۷۴۲ هزار و ۲۸۰ نفر می باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد پنج درصدی مواجه بوده است.
گفتنی است؛ متوسط ورود روزانه زائر و گردشگر به استان ۶۳۹ هزار و ۱۱۵ نفر و این آمار برای مشهد مقدس ۴۱۹ هزار و ۶۹۲ نفر می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن