اجتماعیستون اصلی

نگاه غربی برای حضور و جایگاه زن در جامعه ما ارجحیت دارد

کد خبر : 4999

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: متاسفانه  امروزه  شاهدیم در جامعه نگاه غربی برای  حضور و جایگاه زن می چربد که در این زمینه باید همه متولیان فرهنگی تلاش بیش از پیش انجام دهیم تا این نگاه تعییرکند.

به گزارش صبح مشهد سرهنگ جواد علما در همایش بانوان رسانه ای که شب گذشته برگزار شد؛ اظهار کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران، بازگرداندن زن به جایگاه رفیع و بلند و واقعی خودش بوده است.

وی بیان کرد: نسبت به زن دو نگاه وجود دارد یکی نگاه افراطی در غرب به زن که به بهانه آزادی و استفاده کالایی و ابزاری نسبت به زن وی را به استثمار می کشند و دیگری نگاه تفریطی که بیشتر در کشورهای به ظاهر اسلامی شاهد آن هستیم که در آن زن ها از حداقل حقوق اجتماعی خود محروم هستند.؛ در حالی که زن در جوامع نقش اساسی داشته و یک جامعه بدون زن کامل نیست و نمی توان آنرا جامعه نامید.

وی تصریح کرد:  برای زن  این رکن اصلی خانواده و جامعه، نقش های بسیاربی بدیل و مهمی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اساسی تعریف شده است که نمونه بارز آن در تاریخ اسلام نقش ام الاِئمه حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) را می توان مثال زد.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی  بیان کرد: این نقش تا بدانجا مهم می شود که امام راحل می فرمایند: مرد از دامان زن به معراج می رود.

وی بهانه برگزاری این همایش را تجلیل از تلاشهای بانوان رسانه ای به مناسبت روز خبرنگار عنوان کرد و گفت: با توجه به مشغلات هفته خبرنگار و دهه کرامت در این تاریخ برگزار شد.

وی ادامه داد: .هدف اصلی و مهم این است که با کمک و همت خود بانوان رسانه ای بتوانیم نقش و حضور ایشان را در عرصه شغلی و اجتماعی پررنگ تر و موثرتر نماییم اما، متاسفانه  امروزه  شاهدیم در جامعه نگاه غربی برای  حضور و جایگاه زن می چربد که در این زمینه باید همه متولیان فرهنگی تلاش بیش از پیش انجام دهیم تا این نگاه تعییرکند.

علما اظهار کرد: در این مراسم سعی شده علاوه بر تنوع و جذابیت  بار آموزشی لازم هم داشته باشد.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن