استانیاسلاید شو

هشت هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساختهای فولاد سنگان خواف تخصیص یافت

کد خبر : 54530

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خراسان گفت: افزون بر پنج میلیون یورو و حدود هشت هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساختهای فولاد سنگان طی امسال تخصیص یافت.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا خراسان رضوی، علی امرایی روز جمعه افزود: طرح توسعه زیرساختهای فولاد سنگان شامل مجتمع بارگیری کامیونی، سیستم جامع اعلام و اطفای حریق، توسعه سیستم توزیع برق و آب صنعتی و ساختمان‌های ‌صنعتی و غیرصنعتی است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت شهرک مسکونی فولاد سنگان ادامه داد: با اجرای این طرح تمامی کارکنان اعم از ستادی و پیمانکار شرکت فولاد سنگان خراسان صاحب مسکن می شوند و تمامی امکانات رفاهی، تفریحی و آموزشی در این شهرک پیش بینی شده است.

مدیرعامل فولاد سنگان گفت: این اقدام ضمن تحقق اهداف پیش‌بینی شده در حوزه مسوولیتهای اجتماعی شرکتهای معدنی، به بهبود بافت و ساختار شهری خواف نیز کمک می کند و در راستای سیاستهای دولت مبنی بر ساخت مسکن است.

امرایی ساخت نیروگاه تولید برق بادی را از دیگر اقدامات در دست انجام این بخش ذکر کرد و افزود: از آنجا که در سالهای گذشته به دلیل قطعی برق حجم قابل توجهی از توان تولید معادن سنگان از دست می‌رفت، احداث نیروگاه بادی برای کاهش این معضل در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این نیروگاه در راستای تولید انرژی پاک و صیانت از محیط زیست و با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات و سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیون دلار در دالان بادی منطقه سنگان شهرستان خواف ساخته می شود.

او اظهار کرد: احداث پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی خواف با سرمایه‌ گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی از دیگر اقدامات شرکت فولاد سنگان خراسان در سال جاری است.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه اصفهان در منطقه سنگان شهرستان خواف فعال است.

حدود هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در واحدهای گندله سازی و تولید کنسانتره شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان مشغول کار هستند و فعالیت این بخش برای پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مجتمع سنگ آهن سنگان در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن