شهری

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درحاشیه نمایشگاه بین‌المللی خودرومشهد خبرداد:

افزایش تولیدات ایران‌خودرو خراسان به ۱۸۰هزارخودرودرسال

کد خبر : 54413

مدیرکل صنعت ،معدن وتجارت خراسان رضوی گفت : استان خراسان رضوی در قطعه سازی وخودروسازی دارای جایگاه ویژه ای درکشور است.

به گزارش ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد ،امیررضا رجبی افزود: در سالهای گذشته نمایشگاه خودرو و قطعات باهم برگزار می‌شد این در حالیست که باتوجه به پتانسیل بالای این حوزه ،درحال حاضر نمایشگاه های خودرو و همچنین قطعات خودرو جداگانه برگزار می‌شودواین نشان از شرایط خوب حوزه خودروسازی در استان و کشور دارد که باید برای رشد و توسعه آنها همت بیشتری داشته باشیم.

وی یادآور شد:ما دراستان درکنار مجموعه های مختلف قطعه سازی وفعال دربخش خودروسازی ، شرکت بزرگ ایران خودرو خراسان را داریم که با تکمیل پروانه بهره برداری، وانت و خودروسواری تولید می کند که به تولید حدود۱۸۰ هزار خودرو درسال افزایش ظرفیت داده شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان داشت: این درحالیست که برنامه طرح تحولی که برای صنعت خودروسازی و قطعه سازی تنظیم کردیم در آن تولید خودرو های برقی و هیبریدی نیز پیش بینی شده است که با حمایت استانداری و همه دستگاه های اجرایی و تلاشی که وزارتخانه و دو خودرو ساز بزرگ انجام می دهند در استان خراسان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

رجبی تصریح کرد: همچنین در قطعه سازی نیز طرح تحول تکمیل زنجیره های قطعه سازی را داریم که درحال حاضر بین ۱۶ تا ۲۰ درصد قطعه سازی توسط چند قطعه ساز بزرگ در استان خراسان انجام می شود ودر طرح تحول ، تکمیل زنجیره ها پیش بینی شده است و هرگونه حمایتی راازتوسعه قطعه سازی انجام می دهیم که این حوزه اشتغال خوبی را هم به همراه خواهد داشت .

وی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه این صنعت، صنعت کم آب براست و از طرفی دانش فنی دارد و هم به توسعه صنعتی استان کمک می کند .

رجبی در خصوص اشتغالزایی در خودرو سازی نیز اظهار داشت: صنعت خودروسازی در استان به صورت مستقیم باعث اشتغالزایی پنج هزار نفر شده است که با افزایش طرح های توسعه ،این میزان اشتغال نیز افزایش خواهد یافت.

رجبی تصریح کرد:لازم به یادآوریست که درحال حاضر در حوزه قطعه سازی حدود ۲۰درصد قطعات خودرو کشور در استان خراسان تولید می شودواین موضوع خراسان رضوی رابه یکی از قطب های تولید قطعات خودرو کشور تبدیل کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن