زندگیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

علیرضا برازش: قلم امروز را مدیون خون شهدا هستیم

کد خبر : 19378

پژوهشگر حوزه قرآن و حدیث گفت: تالیفات صورت گرفته را مدیون انقلاب هستیم؛ چراکه بذر کارهای من در آستانه انقلاب و ایده و انگیزه کار مذهبی کردن به خاطر جوشش های انقلاب گذشت و در این زمینه مدیون انقلابیون و مدافعان انقلاب هستیم.
به گزارش صبح مشهد، آئین تجلیل از چهل سال تلاش متعهدانه علیرضا برازش، پژوهشگر حوزه علوم قرآن و حدیث همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای اجرای طرح ملی «چهل قلم»، عصر امروز به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

علیرضا برازش، پژوهشگر حوزه قرآن و حدیث در این آئین با بیان این که اگر کاری در این مسیر چهل ساله صورت گرفته، بدون شک بذر آن را خداوند متعال در وجود بنده قرار داده است، گفت: قطعا اگر مادر و یا همسرم که بار زندگی را بر دوش کشیده اند، نبودند شاید یک کتاب از ۱۱۶ کتاب نیز تولید نمی شد و تاکنون حدود ۸۰۰ هزار صفحه کتاب تالیف کرده ام.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) در بیانی می فرمایند اگر کسی نزد خداوند عبادت خالص بفرستد خداوند بهترین مصلحت را برای او قرار می دهد که چه شغلی انتخاب کرده و در چه راهی قرار گیرد، افزود: این تشخیص مصلحت را حضرت زهرا(س) در قالب معامله ای قرار داده اند که می فرمایند اگر عبادت خالص فرستادید، خداوند بهترین مصلحت را برایتان قرار می دهد.

پژوهشگر حوزه قرآن و حدیث با بیان این که خداوند متعال این مسیر را بر من قرار داده و معاجمی تهیه شده که مورد اقبال قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: خداوند متعال در پرونده اعمال هرگز به کثرت نمی نگرد بلکه کاری را فقط و فقط از متقین می پذیرد که امیدوارم مجموعه تالیفات و آثار تولید شده در مسیر تقوای الهی قرار گرفته باشد.

برازش با بیان این که در میانه دهه شصت هنگامی که خدمت شهید عباس شیرازی، قائم مقام وقت سازمان تبلیغات رسیدم، چندین کتاب معجم را به صورت نیمه کاره جمع کرده بودم و برخورد ارزشمند ایشان سبب شد تا در این راه بمانم، عنوان کرد: تالیفات صورت گرفته را مدیون انقلاب هستیم، چراکه بذر کارهای من در آستانه انقلاب و ایده و عقیده و انگیزه کار مذهبی کردن به خاطر جوشش های انقلاب گذشت و در این زمینه به انقلابیون و مدافعان انقلاب دینی داریم.

وی با بیان این که در مسیر انقلاب عده ای جانشان را بر کف گذاشتند و آرامشی را ایجاد کردند تا همه قلم به دست بگیرند و بنویسند، خاطر نشان کرد: این قلم امروز را مدیون قطره قطره خون شهدا و کسانی که موجب تداوم انقلاب شدند، هستیم.

شایان ذکر است؛ علیرضا برازش متولد سال ۱۳۳۴ شمسی، در کارنامه کاری خود مسئولیت های مختلفی را عهده دار بوده است که می توان به مدیریت شبکه یک و دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیریت خانه کتاب، ریاست انتشارات امیر کبیر، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اشاره کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن