اخبار مهماستانیورزشی

رییس هیأت کشتی استان؛ مسابقات بین المللی کشتی جام زنده یاد استاد سید جعفر موسوی در مشهد برگزار می شود

کد خبر : 18259

رئیس هیأت کشتی خراسان رضوی با اشاره به‌این مطلب که برای خلق کشتی‌گیر نیاز به‌فراهم کردن جو مناسب است؛ گفت: جواد فاروجی که برای خراسان جنوبی کشتی می‌گیرد، اگر به‌استان باز نگردد با جریمه و محرومیت رو به‌رو می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، سید مسعود ریاضی ظهر امروز در نشست خبری هیأت کشتی که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، درخصوص جام بین‌المللی زنده یاد سید جعفر موسوی گفت: این رقابت‌ها پنجشنبه ۱۰ آبان ماه در رده سنی نوجوانان و آزاد در قالب ۱۰ تیم برگزار می‌شود.

رئیس هیأت کشتی خراسان رضوی با بیان اینکه پنج تیم برتر جهان در این رقابت‌ها حضور دارند؛ افزود: گرجستان، روسیه، ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان کشورهای حاضر در این رقابت‌ها هستند و ۳ تیم از خراسان رضوی نیز اعلام آمادگی کردند.

وی از حضور سه داور خراسانی در مسابقات بین‌المللی جام موسوی خبر داد و گفت: همراه هر تیم یک داور در این مسابقات حضور دارد، اما ما به‌دنبال این هستیم که بتوانیم با رایزنی بیش از حد معمول نماینده در داوری داشته باشیم، یکی از مهم‌ترین اهداف ما در این مسابقات افزودن تجربه داوران وورزشکاران خراسان رضوی است و به‌کسب مدال در این رقابت‌ها فکر نمی‌کنیم.

رئیس هیأت کشتی خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که مسابقات جام موسوی فاقد جوایز نقدی است؛ تصریح کرد: در این رقابت‌ها ما تنها کاپ و جام اهدا می‌کنیم، هزینه حضور تیم‌های خارجی و دیگر استان‌ها با فدراسیون کشتی است و هزینه حضور تیم‌های خراسان رضوی با هیات کشتی استان است، در مجموع حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای این رقابت‌ها هزینه شده و همچنین تاکنون ۳ تشک کشتی از سوی فدراسیون برای ما ارسال شده است.

ریاضی با اشاره به‌مسابقات جهانی سال آینده در مشهد؛ عنوان کرد: مسابقات جهانی در تقویم  آذر ماه به‌ثبت رسیده، اما در تلاش هستیم تا این مسابقات به‌فروردین ۹۸ انتقال پیدا کند که شرایط آب‌وهوای مناسب‌تری در کشور حاکم است

وی از اجرای طرح گلخانه‌ای در رده سنی بزرگسالان و جوانان خبر داد و گفت: با توجه به‌اینکه بضاعت کشتی خراسان رضوی در سال‌های گذشته کم شده و تعداد کشتی‌گیران مطرح انگشت‌شمار هستند، تصمیم گرفتیم که علاوه بر توجه به‌تیم‌های پایه برای تعدادی از ورزشکارانی که به‌آنها ظلم شده و شرایط حضور آنها در مسابقات سطح یک کشور و بین‌المللی فراهم نشده، فضای لازم را محیا کنیم تا از آنها در تیم ملی استفاده شود.

رئیس هیأت کشتی خراسان رضوی جو نامناسب کشتی این استان را یکی از مهم‌ترین دلایل افت این ورزش در کشور دانست و ادامه داد: در استانی مانند مازندران به‌خاطر اینکه کشتی یکی از رشته‌های رایج است، هر روز استعدادهای بیشتری شناخته می‌شود و همچنان جزو استان‌های برتر کشور هستند، اما در استان‌های ضعیف‌تر به‌خاطر شرایط نامناسب این امر محقق نمی‌شود.

ریاضی خاطرنشان کرد: برای رونق کشتی و خلق قهرمانان بزرگ در خراسان رضوی باید تنور این رشته در استان داغ شود، ما کشتی‌گیران زیادی داریم که در سطح خوبی قرار دارند، اما به‌خاطر فضای نامناسب خراسان رضوی به‌استان‌های دیگر مهاجرت کردند، جواد فاروجی نمونه‌ای از این ورزشکاران است، ما تلاش کردیم تا فضای بهتری در استان حاکم شود و از ورزشکاران به‌طور جدی درخواست بازگشت به‌خراسان رضوی را داشتیم که اگر این موضوع حل نشود، آنها با جریمه و محرومیت روبه‌رو می‌شوند.

وی درخصوص تغییرات احتمالی در شورای شهر، شهرداری مشهد و همچنین ادامه حمایت از ورزش خراسان رضوی گفت: در شورای شهر مشهد رویکرد ما حمایت از ورزش در حوزه قهرمانی و همگانی است و در صورت تغییر باز هم این حمایت ادامه دارد.

رئیس هیأت کشتی خراسان رضوی در پاسخ به‌این سوال که چه میزان احتمال منصوب شدن او به‌عنوان شهردار مشهد وجود دارد؛ متذکر شد: همه اعضای شورای شهر نیروهای توانمندی هستند که صلاحیت قرار گرفتن در این سمت را دارند، من نیز تابع خرد جمعی هستم و به‌نظر آنها احترام می‌گذارم، ولی هنوز نمی‌توانم به‌طور حتم در این خصوص صحبت کنم.

ریاضی درباره وضعیت بانوان کشتی‌گیر خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر، جزو سه تیم برتر کشور هستیم، اما برای رسیدن به‌سطح یک نیاز به‌امکانات و شرایط خاصی هستیم، در ابتدا باید این ورزش را به‌خانواده‌ها معرفی کنیم و بعد از آن به‌تعداد مربیان استان بیفزاییم، کمبود مربی خوب یکی از ضعف‌های حوزه بانوان است.

وی نبود سالن اختصاصی بانوان را از دیگر مشکلات این حوزه بیان کرد و افزود: با توجه به‌مشکلات رفت‌وآمد بانوان در تلاش هستیم تا از باشگاه‌ها برای ساعات تمرین بانوان کمک بگیریم، در این زمینه صحبت‌هایی با باشگاه ۲۲ بهمن و موسسه همدم داشتیم و به‌زودی این مشکل برطرف می‌شود.

رئیس هیأت کشتی خراسان رضوی از حضور نماینده این استان در بین چهار تیم برتر کشور خبر داد و گفت: تیم استان در لیگ توانسته عملکرد خوبی داشته باشد، متأسفانه در ابتدا نتوانستیم یارگیری خوبی داشته باشیم و همچنین در جذب ورزشکار بومی دچار محدودیت هستیم، بااین وجود نتایج خوبی را کسب کردیم و امیدوارم با قرار گرفتن در جمع سه تیم برتر به مسابقات باشگاه‌های جهان راه پیدا کنیم.

ریاضی یکی از عوامل عدم نتیجه‌گیری کشتی ایران ‌را به‌روزرسانی دانش فنی دانست و بیان کرد: کشتی رشد خوبی در سطح بین‌الملل داشته، در همین راستا ما نیز باید علم و دانش مربیان خود را ارتقا دهیم تا بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم، به‌همین خاطر در استان علاوه بر کلاس‌های مربیگری کارگاه‌های دانش‌افزایی را برگزار کردیم.

وی فعالیت شهرستان‌ها را برای افزایش قدرت کشتی خراسان رضوی حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: اگر مستعدین شهرستان‌ها شناخته شود، تیم استان نیز به‌مراتب رشد دارد، از همین رو در لیگ‌های استانی مشهد را به‌دو تیم محدود و سهمیه شهرستان‌ها نیز افزایش یافت، همچنین به‌تیم‌های شهرستانی کمک‌های مالی برای حضور در مسابقات داده شد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن