اخبار مهمشهری

شهردار مشهد خبر داد: ورود بیش از ۵۰۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری مشهد/ توزیع ۱۳۰ میلیون تومان دارو در ایستگاه‌های استقبال از زائر

کد خبر : 18400

شهردار مشهد با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری مشهد وارد مشهد شدند، گفت: ۱۳۰ میلیون تومان دارو در ایستگاه‌های استقبال از زائر توزیع شده است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد، قاسم تقی زاده خامسی عصر امروز در بازدید از پایانه مسافربری امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشکلاتی در این ایام درپایانه مسافربری مشهد وجود دارد به این دلیل است که زائران به‌صورت تدریجی وارد مشهد می‌شوند اما در طی یک یا دو روز به دنبال خروج از مشهد هستند که این موضوع برنامه‌ریزی‌ها را دچار مشکل می‌کند.
وی بابیان اینکه ۴۳۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند، افزود: این تعداد زائر نیز به دنبال خروج از مشهد با اتوبوس هستند و از طرفی نیز برخی از افرادی که با اتوبوس وارد شهر شدند، بلیت برگشت خود را تهیه نکرده‌اند که برای این‌ها برنامه‌ریزی نشده و زائران با مشکل مواجه می‌شوند.
شهردار مشهد بیان کرد: امسال ۴٫۳ میلیون زائر وارد شهر مشهد شدند که ۵۰۰ هزار نفر از این افراد با اتوبوس وارد شهر مشهد شدند و در حوزه هوایی با کاهش ۱۶ درصدی و در بخش ریلی با افزایش ۱۳ درصدی مواجه بودیم اما نکته قابل‌تأمل اینکه با رشد ۳۰ درصدی ورود خودروهای شخصی به مشهد مواجه بودیم.
تقی زاده خامسی ادامه داد: استفاده مردم از خودروهای شخصی با توجه به ریسک بالای آن در جاده‌ها نسبت به سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌تواند بر گفته از سه دلیل، کمبودهای حوزه حمل‌ونقل، فرهنگ‌سازی و عدم اعتماد مردم باشد اما ما به دنبال آن هستیم تا در نوروز ۹۸ با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود دیگر زائران برای خروج از مشهد با استفاده از اتوبوس با مشکل مواجه نشوند.
تقی زاده خامسی با اشاره با اقدامات شهرداری مشهد در ایام پایانی ماه صفر گفت: امسال ۲۵ ایستگاه استقبال از زائر داشتیم که شهرداری تنها تمهیدات و کمک‌های جزئی ارائه داد و مابقی توسط ۷ هزار نفر از مردم از نقاط مختلف ایران انجام شد و ۵۰۰ هزار زائر در این ایستگاه‌ها پذیرایی شدند و بیش از ۱۳۰ میلیون تومان دارو توزیع شد.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: روز شهادت امام رضا (ع) یکی از بزرگ‌ترین تجمعات مسلمان جهان را در شهر مشهد شاهد هستیم که امیدواریم میزبانان خوبی برای زائران بوده باشیم و بتوانیم با استفاده از این تجارب در سال‌های آینده خدمات بهتری ارائه کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن