شهری

هنردرمانی با هدف کاهش بار بیماران سرطانی در مشهد اجرا می‌شود

کد خبر : 52431

رییس بیمارستان امید مشهد گفت: بیماری سرطان، صدمات روحی و روانی به بیماران در طی مراحل درمانی وارد می‌کند و زمینه ایجاد اضطراب و افسردگی را افزایش می‌دهد از این رو هنردرمانی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش بار روحی بیماری سرطان در این بیمارستان ارایه می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، دکتر سودابه شهید ثالث روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هنر درمانی یکی از راهکارهای درمانی روان شناسی است که برای بیماران بستری شده ارائه می‌شود، افزود: این بیماران با نقاشی لحظاتی از زیر بار انرژی منفی بیماری سرطان خارج می‌شوند و نقاشی کردن به آنها این موضوع را القا می‌کند که همچنان دارای توانایی هستند.

وی با بیان اینکه در برخی از اوقات عوارض شیمی درمانی باعث لرزش دست بیماران می شود که در چنین شرایطی به جای مداد رنگی، مداد شمعی در اختیار آنها قرار داده می شود تا خلق اثر کنند، ادامه داد: خلق اثر موجب می‌شود تا هیجانات منفی کنار برود و بیمار بتواند آمال و آرزوهای خود را به تصویر بکشد.

رییس بیمارستان امید مشهد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی این کلانشهر با اشاره به اینکه این نقاشی‌ها به نفع بیماران به فروش می‌رسد، عنوان کرد: تحقیقات نشان داده بیماران سرطانی ۲ برابر افراد دیگر در معرض آسیب‌های روحی هستند.

شهید ثالث افزود: ارتباط جسم و روان یک ارتباط ۲ سویه است به نحوی که علایم روحی باعث بیماری جسمانی و بالعکس بیماری جسمانی سخت باعث آسیب‌های روحی می‌شود، بنابراین مدیریت استرس بیماران سرطانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای کنترل استرس مهمترین مولفه افزایش تاب آوری افراد است، ادامه داد: در موقعیت‌های پر استرس راهکارهای منطقی می تواند شرایط را بهبود بخشد.

بیمارستان امید مشهد با ۱۱۰ تخت بستری هم اکنون تنها مرکز تشخیصی و درمانی دولتی ویژه بیماران سرطانی در شمال شرق کشور به شمار می‌رود

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن