شهری

راه اندازی وب سرویس استعلام اسناد؛ با هدف تسریع فرایندها

کد خبر : 54543

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: وب سرویس استعلام اسناد ملکی، سرویسی است که از قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دریافت شده تا در روند اجرای فرایندها مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اینترنتی جهانشهر، محمدرضا سمیعی درخصوص وب سرویس استعلام اصالت و جزئیات اسناد ملکی اظهار کرد: وب سرویس استعلام اسناد، سرویسی است که از قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد و املاک دریافت شده تا در روند اجرای خودکار فرایندها مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: به کمک این سرویس ، اتصال سیستمی بین سامانه های عملیاتی شهرداری مشهد و سازمان ثبت اسناد کشور و قوه قضاییه ایجاد شده و بدون مراجعه حضوری و با وارد کردن مشخصات سند ، اطلاعاتی نظیر در رهن بودن سند، بازداشتی سند، کد جام و … استعلام می شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: یکی از ویژگی های عمده این وب سرویس، تسریع خدمات شهروندی و جلوگیری از استعلام دستی اسناد است. در گذشته امکان استعلام سایر اسناد رسمی از قبیل وکالت نامه ، گواهی امضا و … فراهم شده بود و با اضافه شدن این سرویس ، گامی رو به جلو در ارائه خدمات مرتبط با امور شهرسازی ، سازمان زمین و مسکن و … برداشته شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن