شهری

رئیس دانشگاه دیاله عراق؛ قصدگسترش روابط با دانشگاه های ایران داریم

کد خبر : 54973

رئیس دانشگاه دیاله عراق گفت: به دنبال گسترش روابط با دانشگاه های ایران هستیم برای همین تفاهم نامه های مهمی با دانشگاه های ایران امضا کرده ایم.

دکتر عبدالمنعم عباس کریم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این همایش رویداد بزرگی است که ثمره آن توافق نامه و پروژه های مشترکی است بین دانشگاه های دو کشور امضای می شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش در راستای تفاهم نامه ای است که دکتر یاسر آل عبودی وزیر آموزش عالی عراق با ایران بسته است برگزار شده، ادامه داد: امیدوارم این در موضوعات بزرگ دو کشور بحث و برسی و تفاهمات مهمی امضای می شود.

رئیس دانشگاه دیاله عراق بیان کرد: این ارتباطات که برای اولین بار است در دو کشور رخ می دهد می تواند باعث قدرت دو کشور از لحاظ علمی شود که در ادامه می تواند در آینده منطقه تاثیر گذاری زیادی داشته باشد.

عباس کریم در ادامه بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه های ما در زمینه های مختلف با دانشگاه های ایران تفاهم نامه دارد و امروز هم تلاش داریم با دانشگاه دیگر تفاهم نامه در حوزه تبادل دانشجو استاد و پروژه های علمی داشته باشیم.

وی افزود: این ارتباط علمی می تواند در بهبود روابط سیاسی دو کشور موثر باشد و همچنین در منطقه تاثیرات خوبی در سطح علمی بگذاریم تلاش داریم از تجربیات ایران در زمینه های مختلف علمی بهره ببریم تا شاهد پیشرفت علمی که به دنبال آن پیشرفت اقتصادی دارد باشیم.

رئیس دانشگاه دیاله عراق گفت: ایران دانشگاه های خوبی در سطح علمی دارد و این فرصت خوبی برای ما محسبوب می شود همچنین دانشگاه ها ما نیز پذیرای دانشجویان و اساتید ایرانی هستند.

عباس کریم تصریح کرد: باید این فرصت مغتنم شمرد و برای ارتباط بیشتر علمی از آن استفاده کرد و اجاز نداد تنها در تفاهم نامه ها خلاصه شود.
گفتنی است: دانشگاه دیاله عراق در شهر بعقوبه عراق که مرکز استان دیاله در ۶۰ کیلومتری پایتخت عراق، بغداد، در شمال شرقی بغداد است.

یادآور می شود: رویداد بزرگ علمی بین المللی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور ۶۰ دانشگاه دو کشور از ۱۵ مهرماه تا ۲۰ مهر ماه امسال در مشهد در حال برگزاری است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن