اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

تدوین نخستین سند راهبردی جامع پدافند غیر عامل در استان

کد خبر : 12606

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: نخستین سند راهبردی جامع برای پدافند غیرعامل در این استان تدوین شد.

به گزارش صبح مشهد، سید جواد حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: پدافند غیرعامل برای فرهنگ سازی و ایجاد حساسیت دستگاه های اجرایی در مواجهه با بحرانهاست.
وی اظهار کرد: هم اکنون ۹۰ دستگاه اجرایی در خراسان رضوی عضو شورای اداری استان هستند که از بین آنها ۶۴ دستگاه باید مسائل پدافند غیرعامل را به صورت جدی پیگیری کنند.
وی گفت: امسال ۱۵ برنامه عملیاتی شامل ۱۲۴ اقدام برای خراسان رضوی تدوین شده که ۹۹ درصد آنها عملیاتی شده است.
حسینی با بیان اینکه در برنامه ریزی برای مواجهه با برخی بحران ها در استان عقب هستیم، افزود: با برنامه های پدافند غیرعامل و تمرکز جدی بر روی آنها این حساسیت در دستگاه های اجرایی ایجاد خواهد شد تا در مواقع بروز بحران ها به موقع عمل کنند.
وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در خراسان رضوی طی سال جاری اظهار کرد: در راستای توسعه مشارکت ها بعد از راه اندازی خانه احزاب در استان، خانه تشکلهای غیر دولتی راه اندازی شد که در این راستا نظام نامه تعامل بخش دولتی با بخش غیردولتی نیز طراحی شده و در دست اجراست.

* کشف ۱۷ تن مواد مخدر در یک ماه گذشته و رشد سرقت ها در سال جاری
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در ماه گذشته ۱۷ تن مواد مخدر و روانگردان در این استان کشف شد که در مقایسه با ماه قبل ۱۲ درصد افزایش داشت.
وی دستگیری پنج هزار و ۸۲۴ قاچاقچی مواد مخدر و خرده فروش در این استان طی یک ماه گذشته و رشد یک درصدی آن در مقایسه با ماه قبل، انهدام ۲۴ باند قاچاق مواد مخدر و روانگردان در ماه گذشته و رشد ۳۱ درصدی آن نسبت به ماه قبل را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.
وی افزود: در ۶ ماه نخست امسال یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال کالای قاچاق در این استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۳۱ درصد افزایش داشت.
حسینی اظهار کرد: تعداد پرونده های محکومیت در حوزه قاچاق کالا در ۶ ماه امسال یکهزار و ۴۷ پرونده بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد چهار درصد و از نظر ارزش ۳۸۵ درصد افزایش داشت.
وی گفت: در این مدت ۲۸ باند قاچاق کالا و ارز در خراسان رضوی منهدم شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد رشد داشت.
وی افزود: طی نیمه نخست امسال میزان سرقت ها در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۲ درصد افزایش، سرقت خودرو ۲۲ درصد کاهش، شرب خمر هشت درصد کاهش، ارتباطات نامشروع ۶ درصد کاهش، جرایم مالی ۱۳ درصد کاهش، کلاهبرداری ۱۵ درصد افزایش، نزاع و درگیری ۹ درصد کاهش و خودکشی هفت درصد کاهش داشته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: طرحی با عنوان سامانه ثبت انبارهای کالا طراحی شد که براساس آن از ۵۰ هزار انبار دولتی و خصوصی استان ۲۴ هزار انبار به ثبت رسید تا هیچ کالایی بدون ثبت انبار توسط کامیون ها حمل نشود.

* جابه جایی و تغییر ۹۹ درصد مدیران سیاسی خراسان رضوی
حسینی گفت: در دولت تدبیر و امید ۹۹ درصد مدیران حوزه سیاسی شامل ۲۷ فرماندار، ۹۷ درصد معاونین فرمانداران شامل ۳۷ نفر، ۹۲ درصد از بخشداران معادل ۶۵ نفر در این استان جابه جا شدند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید مشی اعتدالی دارد و می خواهد از تمام نیروها استفاده کند و در دولت دوازدهم استفاده ۳۰ درصدی از زنان در حوزه های مدیریتی، کاهش سن مدیریتی و استفاده از جوانان، استفاده از همه اقوام و مذاهب در حوزه مدیریتی در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: دولت قائل به مرزهای جغرافیایی، قومی، دینی، جنسیتی و سنی نیست و در انتخاب مدیران شایسته سالاری و کارآمدی را رویکرد خود قرار داه است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن