پایتخت فرهنگ اسلامی

فضای مجازی بستر عمده برنامه‌های دهه کرامت اوقاف در خراسان رضوی

کد خبر : 29828

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های دهه کرامت متفاوت از سال‌های گذشته و اغلب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

صبح مشهد– حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده روز پنجشنبه در نشست خبری دهه کرامت و چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم افزود: با این حال در برنامه‌هایی که به صورت حضوری برگزار می‌شود، پروتکل‌های بهداشتی باید به طور کامل رعایت گردد.

وی با اشاره روز پنجم ذی‌القعده به عنوان روز بزرگداشت امامزادگان و ششم ذی‌القعده به عنوان روز بزرگداشت شاه چراغ ادامه داد: مراسم بزرگداشت امامزادگان در بقعه متبرکه امامزاده حمزه (ع) کاشمر برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به شعار محوری دهه کرامت با عنوان “همدلی کریمانه و مواسات به رسم اهل بیت (ع)” گفت: برنامه‌های عمومی دهه کرامت شامل پخش نماهنگ با محتوای زیارت، استفاده از ظرفیت رادیو زیارت برای معرفی امامزادگان، راه‌اندازی کاروان شادی در دهه کرامت با نام “شمیم کرامت” در ۱۴ شهرستان، ضبط برنامه جشن دهه کرامت با حضور سخنرانان و مداحان در ۴۰ بقعه متبرکه و پخش آن در فضای مجازی می‌باشد.

وی افزود: در دهه کرامت پنج هزار بسته کمک معیشتی به ارزش هر بسته ۲ میلیون ریال از طریق مراکز افق بقاع متبرکه خراسان رضوی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام احمدزاده ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تاکنون بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی در مجموع به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال بین نیازمندان خراسان رضوی توزیع شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این نشست از برگزاری مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قران کریم در ۱۰ رشته و ۹ منطقه استان خبر داد.

حجت الاسلام جمال ایزدی افزود: امسال این دوره از مسابقات در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، دعا خوانی، اذان ویژه مردان، همخوانی و همسرایی و تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی و ثبت نام در مسابقات قرآن کریم از ۶ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد ماه به صورت مجازی انجام شد.

معاون مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به حضور پنج هزار نفر در دوره قبلی مسابقات قرآن کریم در خراسان رضوی گفت: امسال ۲ هزار و ۶۳ نفر از این استان در این مسابقات شرکت کردند که علت کاهش آن شیوع کرونا و کاهش تعداد رشته‌های این مسابقه از ۱۶ به ۱۰ رشته می‌باشد.

وی افزود: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در ۹ منطقه از استان و به صورت مجازی از ۱۸ تا ۲۰ تیر ماه برای بانوان و از ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه برای مردان برگزار می‌شود.

از اول ذی‌القعده سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا ۱۱ ذی‌القعده سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) دهه کرامت نامیده می‌شود.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن