اجتماعیستون اصلی

«مشهد فجرآفرین» میزبان مردم مشهد

کد خبر : 9397
صبح پنج شنبه و با حضور شهردار مشهد، دومین نمایشگاه «مشهدفجرآفرین» با عنوان «مشهد دوست داشتنی» به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» به صورت مردمی، در فضایی سرپوشیده به وسعت ۱۰ هزار مترمربع و در مجتمع کوثر (محل سابق کارخانه کوکاکولا در بولوار کوثر) برپا شده است  و شامل بخش های مختلف مرتبط با تاریخ و هویت مشهد مقدس است.

همچنین برای بازسازی وقایع تاریخی مشهد بزرگ‌ترین گروه نمایش شامل ۲۵۰ بازیگر و هنرور برای اجرای نمایش‌ها در این مجموعه حضور دارند.

«سید صولت مرتضوی» شهردار مشهد در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت:  این نمایشگاه می‌تواند با استعداد و توانمندی‌های مشهد مقدس که لباس و خلعت زیبای پایتخت معنوی ایران اسلامی و پایتخت فرهنگی جهان اسلام را  بر قامت خود پوشانده، آغازگر مجددی بر انجام هنر فاخر اسلامی باشد تا هم شخصیت‌های فرهنگی شهر، برجستگی‌ها و مکان‌های مختلف مشهد و همچنین بسیاری از موارد متعدد دیگر را معرفی کنیم.

«وحید جلیلی» معاون فرهنگی شهرداری نیز   با اشاره به هجوم مغول‌های مدرن به شهر مشهد گفت: در دو دهه اخیر شاهد هجوم مغول‌های مدرن به شهر مشهد با هدف تخریب تاریخ این کلان شهر مذهبی هستیم که  با قیافه‌های حق به جانب به دنبال نابودی میراث تاریخی و فرهنگی مشهد هستند تا این شهر زیارتی را تبدیل به شهرهایی همچون دبی و آنتالیا کننددر واقع این جنگ جدی امروز نیز در جریان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: نمایشگاه «مشهد فجر آفرین» از سوی هنرمندان و دغدغه‌مندان مشهدی برای احیای یادآوری آن هویت و تاریخ پرافتخار ایجاد شده که البته مشهد امروز نیازمند برگزاری صدها نمایشگاه این چنینی برای یادآوری هویت ماست.

جلیلی افزود: این نمایشگاه، نقطه شروع  است و مجتمع فرهنگی کوثر قابلیت تبدیل شدن به یک مرکز فرهنگی و هنری و شهرک سینمایی کوچک شهر مشهد را دارد. تقدیر از خانواده شهدا و جمعی از فعالان فرهنگی بخشی دیگر از برنامه های افتتاحیه این نمایشگاه بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن