شهری

طرح آموزش دهیاران خراسان رضوی آغاز شد:

احیای منابع طبیعی ، آبادانی روستا

کد خبر : 56539

طرح امطار، احیای منابع طبیعی- آبادانی روستا، با برگزاری دوره آموزشی ویژه دهیاران خراسان رضوی آغاز شد .

به گزارش صبح مشهد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت : دهیاران بعنوان اشخاص معتمد و دارای نفوذ کلام در بین روستانشینان نقش مهمی در فرهنگسازی دارند لذا این گردهمایی با هدف آموزش این قشر موثر برگزار شده است.

فنودی گفت: با همراهی مردم ، حفظ ، احیا ،توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی در مسیر درست خود قرار می گیرد . در همین راستا طرح امطار با هدف آموزش دهیاران در خصوص اهمیت حفاظت از منابع طبیعی ذیل طرح تحول روستایی تعریف شده که امروز شاهد برگزاری اولین دوره آموزشی این طرح با حضور دهیاران روستاهای شهرستان مشهد بودیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در جمع دهیاران شهرستان مشهد گفت: آموزش دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا منتج به افزایش مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی روستا می شود که این امر ، تقویت پوشش گیاهی اطراف روستا و متعاقب آن تولید آب در روستا را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور افزود : در طرح امطار با همراهی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی بر اساس زمانبندی مشخص ، دوره آموزشی برای تمام دهیاران استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

در ادامه این گردهمایی که با حضور معاونین آبخیزداری و محیط زیست قرارگاه جهادی وزارت کشور ، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان برگزار شد تفاهم نامه همکاری های مشترک در راستای حفاظت از منابع طبیعی بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و جمعیت هلال احمر به امضا رسید و از طرح امطار رونمایی شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن