اخبار مهماسلاید شو

۸۰ درصد از دستگیرشدگان احساسی حوادث اخیر در مشهد آزاد شده‌اند

کد خبر : 49285

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: بیش از ۸۰ درصد دستگیرشدگان که تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته بودند و از روی احساسات وارد اغتشاشات شده بودند با صدور قرارهای تأمین مناسب آزاد شده‌اند.

به گزارش صبح مشهد، محمدحسین درودی روز یکشنبه در جمع مسوولان قضایی خراسان رضوی افزود: در روزهای ابتدایی حوادث اخیر با افرادی مواجه بودیم که تحت تأثیر فضای مجازی و فضای احساسی جامعه قرار گرفتند و از سر ناآگاهی در این اغتشاشات ورود کردند و بر همین اساس با رأفت اسلامی با آنان برخورد شده است.

وی اضافه کرد: از این به بعد که دست دشمنان این نظام در این حوادث برای همه آشکار شده است اما دیگر جای هیچ عذر و بهانه ای نخواهد بود و چنانچه فرد یا افرادی بخواهند به هر بهانه ای امنیت جامعه را به هم بزنند به شدت با آنان برخورد می شود و تا زمان رسیدگی به اتهاماتشان در بازداشت خواهند ماند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت:سردستگان( لیدرها) اصلی اغتشاشگر و افرادی که جان و مال مردم را به مخاطره انداختند و میلیاردها تومان خسارت به اموال عمومی و خصوصی زده اند نیز طبق قانون و بخشنامه دادستان کل کشور با قرار بازداشت موقت، تا زمان رسیدگی به پرونده در محاکم صالحه در بازداشت خواهند بود.

درودی تاکید کرد: همکاران قضایی و اداری دادسرای مشهد با انجام کار جهادی و استقرار در سالن کشیک دادسرا در ۲ نوبت صبح و عصر پاسخگوی خانواده‌های متهمان اغتشاشات اخیر بودند.

وی ادامه داد: مردم از وضعیتی که عده‌ای آشوبگر در شهرها به وجود آورده اند به شدت ناراحت هستند و از دستگاه قضایی انتظار برخورد قاطع و قانونی با این افراد را دارند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بلافاصله شعب ویژه بازپرسی برای رسیدگی به جرایم متهمان حوادث اخیر تشکیل شد و تمام متهمان در کمتر از چند ساعت بعد از دستگیری توسط مقام قضایی تفهیم اتهام شدند و برایشان قرار تأمین وفق قوانین و مقررات صادر شد.

درودی افزود: مقامات قضایی به منظور رعایت حقوق متهمان، به طور مستمر از بازداشتگاه‌ها و زندان و کانون اصلاح و تربیت بازدید دارند و مشکل خاصی مشاهده نشده است.

وی اضافه کرد: طی هفته جاری بخشی از پرونده‌های متهمان اغتشاشات اخیر با صدور کیفرخواست برای رسیدگی و صدور آرای بازدارنده به محاکم صالحه ارسال خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن