اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

اقدامات گسترده و بی سابقه پلیس در پیشگیری و مبارزه با قاچاق / روند افزایشی کشفیات اقلام قاچاق

کد خبر : 11280

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از کشف بی سابقه اقلام قاچاق و افزایش آن نسبت به مدت ۳ ماهه سال گذشته خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، سرهنگ حمید رزمخواه در گفتگو با خبرنگار ما، سال اقتصاد مقامتی را سال تلاش برای تولید و اشتغال دانست و گفت : در تحقق امر تولید و اشتغال با مبارزات بی وقفه با قاچاقچیان کالا و ارز توفیقاتی حاصل نموده ایم.
وی گفت : در بخش پلیس آگاهی استان اقدامات گسترده ای برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته که از جمله ی آنها تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق ارز و کالا و تعامل با دیگر بخشهای تخصصی می باشد.
سرهنگ رزمجو در ادامه افزود : از دیگر اقدامات این واحد، برنامه ریزی و اجرای طرح های سراسری و منطقه ای و استفاده از پتانسیل سازمان های مرتبط در همین زمینه می باشد.
وی گفت : از طرح های کاربردی و اجرایی پلیس آگاهی، آموزش کارکنان و پرسنل می باشد به نحوی که نیروهای متخصص در زمینه ی مبارزه با قاچاق , تربیت نموده و آموزش فنون علمی و عملی را در دستور کار خود قرار داده ایم.
وی تصریح کرد : از دیگر وظایف پلیس آگاهی استان , کنترل مجرمین حرفه ای و سابقه دار , خصوصا در زمینه ی قاچاق ارز و کالا می باشد , که در این راستا نیز اقدامات موثری را طی برنامه های هدفمند انجام داده ایم.
سرهنگ رزمجو تاکید کرد : در کنترل و مبارزه با قاچاق , اولویت هایی مدنظر ما می باشد. اولین مورد در خصوص مبارزه با کالاهای ممنوعه مانند مشروبات الکلی , سلاح های گرم , قطعات ماهواره , عتیقه جات و از این دست می باشد. دومین مورد در مراحل اولویتی ما کالاهای سلامت محور مانند اقلام آرایشی و بهداشتی , سیگار , دارو , تجهیزات پزشکی , البسه ی مستعمل و …. بوده و سومین مورد اقلامی که ظرفیت تولید آن را در استان دارا هستیم.
سرهنگ رزمجو در پاسخ به سوالی در خصوص مقایسه  آمار ۳ ماهه ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت : در آخرین آمار موجود که مربوط به سه ماهه ی اول سال ۹۶ در مقایسه با همین سه ماه در سال ۹۵ می باشد , در کشفیات پلیس آگاهی اقلام آرایشی ۲۸۳% افزایش ، اقلام صوتی ۶۰% افزایش ، پارچه و البسه ۴۱۹% افزایش ، آرد ۱۵۱% افزایش ، کالاهای نفتی ۳۵۱% افزایش ، تجهیزات پزشکی ۱۱% افزایش ، قطعات خودرو ۳۷۵% افزایش و چای ۷۴% افزایش در کشفیات اقلام قاچاق داشته ایم که روند افزایشی مطلوبی را شاهد هستیم.
وی در ادامه اظهار داشت : با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که تاکید داشتند به دنبال سرشاخه ها در امر قاچاق باشید و به اقلام کوچک سخت نگیرید ، در سال گذشته پیگیری پرونده های بالای یک میلیارد ریال را در دستور کار خود قرار دادیم که نتیجه ی آن ۳۷% افزایش در مبارزه با گروه ها و باندهای قاچاق و ۴۰% افزایش باندهای متلاشی شده را شاهد بوده ایم ؛ و همچنین موفق به افزایش ۱۲ درصدی شناسایی و انهدام باندهایی از قبیل باندهای لوازم یدکی ، سنگهای قیمتی ، پرندگان قیمتی ، برنج و …. بوده ایم.
سرهنگ رزمجو اعلام کرد: در سال ۹۶ تاکنون ۹ طرح اجرایی و عملیاتی و در سال ۹۵ به میزان ۴۱ طرح اجرایی و عملیاتی داشته ایم که ۳۲% افزایش کشفیات نسبت به سال قبل در مدت مشابه نتیجه ی اجرای این طرح ها بوده است.
سرهنگ رزمجو در پایان سخنانش به صبح مشهد گفت : قانون برای متخلفین امر قاچاق کالا و ارز که بحران های عمیقی همچون بیکاری را به مردم تحمیل کرده و جامعه را از خودکفایی به سمت وابستگی سوق می دهند ، مجازات های سنگین جزایی و نقدی اتخاذ نموده است که در صورت تکرار با شدت بیشتری با آنها برخورد خواهد شد ، واین خود می تواند عامل بازدارنده در این زمینه باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن