استانی

برف و کولاک سه جاده خراسان رضوی را بست

کد خبر : 36773

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر اثر شدت بارش برف و وقوع کولاک و کاهش دید افقی رانندگان ۲ جاده اصلی و یک جاده فرعی در شمال خراسان رضوی تا اطلاع بعدی مسدود اعلام شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، ابراهیم نصری جمعه شب افزود: جاده‌های اصلی قوچان-درگز و مشهد-کلات و جاده فرعی کلات -درگز به دلیل شرایط نامساعد جوی مسدود اعلام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بارش برف در جاده‌های کاشمر، نیشابور، سبزوار، بجستان، جوین و جغتای ادامه دارد و از طرف دیگر بارش باران راههای ارتباطی فیروزه، کاشمر، مه ولات و زاوه را تحت تاثیر قرار داده است همچنین جاده مشهد-سرخس در محدوده گردنه مزداوند مه گرفته است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی هم اعلام کرده است: بارش برف و باران که از روز پنجشنبه به صورت پراکنده در استان خراسان رضوی آغاز شده بود امروز و فردا شدت می گیرد و بر وسعت آن افزوده می‌شود.

بر این اساس با تداوم این سامانه جوی در بیشتر مناطق خراسان رضوی بارشها به صورت باران و برف و در جاده‌های کوهستانی به صورت کولاک رخ خواهد داد و در نیمه جنوبی استان نیز جاری شدن رواناب پیش‌بینی شده است.

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راهها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن