اسلاید شوشهری

روز طبیعت و ماه خدا، تفرج شاکرانه در آغوش آفرینش

کد خبر : 51874

اینکه سیزدهم نوروز و روز طبیعت، امسال در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است، نمی‌تواند منافاتی با حضور شهروندان در دامان دشت و صحرا داشته باشد و مانع آن شود که آنان ساعاتی از اوقات خود را در دل طبیعت خدادادی بگذرانند.

به گزارش صبح مشهد، مردم نقاط شهری و روستایی استان خراسان رضوی امروز یکشنبه، همزمان با روز طبیعت برای برگزاری آیین سنتی سیزده بدر به دامن طبیعت رفته‌اند. به همین مناسبت بوستان های ملت، کوهسنگی، باغ ملی، بوستان غدیر و دیگر فضاهای سبز شهری پر از جمعیت شده است.

برخی نیز به خاطر روزه ماه مبارک رمضان و اینکه می خواهند مسافتی دورتر را پیموده و در جاهایی دور از شهر، از جمله شاندیز، طرقبه، اخلمد، میامی، جاغرق، بند گلستان، سد کارده، سد طرق و یا مکان دیگری روز طبیعت را سپری کرده و افطار کنند، بعد از اذان ظهر راهی می‌شوند.

در شرایطی که مشغله زندگی امروزی فرصت دید و بازدید را از بسیاری از خانواده ها گرفته و یا محدود کرده است عید نوروز و تعطیلات آن و به ویژه سیزده فروردین، به عنوان آخرین روز تعطیلات نوروزی، فرصتی مغتنم برای تالیف قلوب و افزایش همدلی بین خانواده ها است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی برای امروز بارش های رگباری و وزش باد با احتمال بروز خسارت در استان را پیش بینی کرده است که در نواحی مستعد همراه با بارش تگرگ در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و مرکزی با احتمال آبگرفتگی و رواناب خواهد بود.

طبق این پیش بینی، این جبهه هوایی تا صبح فردا – دوشنبه- با شدت و ضعف در استان فعال خواهد بود.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن