شهری

افزایش ۲۴ درصدی پروازهای خارجی فرودگاه مشهد در سه ماهه نخست امسال/ تردد مسافر داخلی و خارجی در مسیرهای مشهد- تهران و مشهد-نجف

کد خبر : 53786

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی از افزایش ۲۴ درصدی پروازهای خارجی فرودگاه مشهد در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی، محمود امانی‌بنی درباره میزان تغییرات پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در سه‌ماهه نخست امسال اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال ۱۴ هزار و ۳۶ پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست داشته است که نسبت به ‌مدت مشابه در سال گذشته ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت یک میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۷۶ مسافر در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد جابه‌جا شده‌اند که این تعداد نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۳۲۷ پرواز داخلی نشست و برخاست کرده‌اند که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. همچنین یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۳۵۸ مسافر داخلی جابه‌جا شده‌اند که نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۲ درصد رشد داشته است.

امانی‌بنی درباره تغییرات پروازهای خارجی بیان داشت: در سه ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۷۰۹ پرواز خارجی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد نشست و برخاست داشته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین در این مدت ۳۳۷ هزار و ۲۱۸ مسافر پرواز خارجی در فرودگاه مشهد تردد داشتند که این تعداد حاکی از رشد ۸ درصدی آن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: بیشترین پرواز داخلی در سه ماهه نخست امسال مسیر مشهد-تهران با ۲ هزار و ۵۷۶ پرواز و ۳۶۱ هزار و ۳۷۴ مسافر و بیشترین سهم پرواز خارجی در مسیر مشهد-نجف با ۴۸۴ پرواز و ۵۸ هزار و ۷۷۸ مسافر بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن