اسلاید شوشهری

حضور ۱۵ هزار دانش‌آموز در رویداد میدان ۱۴۰۲

کد خبر : 57083

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: حضور ۱۵هزار دانش آموز در رویداد میدان ۱۴۰۲، این دانش آموزان در ۸هزار و ۴۰۰ مدرسه به تبیین انتخابات مشغولند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، سید‌امیر شوشتری امروز‌ در نشست خبری مشترک با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: خراسان رضوی در نتایج کنکور افزایش حداقل ۵۰درصدی رتبه‌های زیر ۱۰۰ و دورقمی را داشته است.

وی افزود:در امتحانات نهایی نیز در ۲، ۳ سال اخیر در رشته های تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و … با فاصله یک و نیم نمره ای از میانگین کشوری جلوتر هستیم، قبول داریم در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مثل سراسر کشور افت داشتیم چون امتحانات سخت تر و نهایی شد. اما در بین ۳۲ استان رتبه ۷ یا ۸ و در جایگاه خوبی هستیم.

شوشتری ادامه داد: در مسابقات علمی پژوهشی وزارت آموزش و پرورش جزو ۳ رتبه اول شدیم و با حضور مقام عالی وزارت در تهران جزو ۵ استان برتر مورد تقدیر قرار گرفتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: ۸۴ المپیادی منتخب، ۱۷ مدال طلا، ۳۲ مدال نقره و ۳۱ مدال برنز سهم دانش آموزان خراسان رضوی بود هم اکنون نیز در زمان ثبت نام المپیاد سال بعد قرار داریم؛ در سال گذشته نیز مقام اول جشنواره علمی پژوهشی را کسب کردیم که توسط معاون آموزش متوسطه وزارت مورد تقدیر خاص قرار گرفتیم.

شوشتری تصریح کرد:در طرح های آموزش همکاران اقدامات منحصربفردی انجام داده ایم. ۳۱هزار معلم شاغل در مدارس غیردولتی ، ۱۴۰۰مدیر و ۶۰۰ مربی پرورشی مدارس غیردولتی دوره توانمندسازی ۶۰ ساعته در تابستان گذرانده اند. چند هزار نفر نیز در سه دوره برای اولین بار دوره های توانمندسازی را می‌گذرانند.

وی عنوان کرد:در سال گذشته سه رویداد بزرگ را در زمینه مدارس غیردولتی شاهد بودیم، اول اینکه ۴۰۰ پایگاه بسیج با همکاری سپاه و بسیج تاسیس شد، دوم همه مدارس غیردولتی موظف شدند مربی پرورشی خود را معرفی کنند، همچنین نماز نیز در مدارس غیردولتی شکل جدید و جدی تری گرفت.

شوشتری افزود: در سال گذشته نماز جماعت در حدود ۵هزار مدرسه اجرا می شد ولی این آمار امسال به بیش از ۷هزار مدرسه افزایش یافت که بیش از ۷۵ درصد مدارس است. در این راه حوزه های علمیه بسیار همراه ما بودند، همچنین از حجت الاسلام گنابادی نژاد معاون استاندار خراسان رضوی تشکر می‌کنم که کمک بسیاری به این موضوع کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهارکرد: مهدهای کودک حمایتی ما در مناطق محروم و روستایی در حال حاضر ۴۲۹ مهد یک کلاسه و دوکلاسه هستند که در راستای عدالت آموزشی و نصیب تربیتی برابر تحت حمایت دولت ایجاد شده اند.

وی بیان کرد: در مسابقات پرورشی همیشه جایگاه استان جایگاه خوبی بوده است و ما اکنون در سامانه جامع نورینو که همه مسائل پرورشی آموزش و پرورش کشور در آن ثبت می شود، استان خراسان رضوی رتبه اول را داراست.

شوشتری افزود: امسال افزایش سرانه اعزام دانش آموزان و همکاران فرهنگی را به اردوی معنوی راهیان نور داشته ایم، تاکنون با ۳۷ دستگاه اتوبوس و قطار ۳ هزار دانش آموز و ۲۰۰۰ فرهنگی به راهیان نور اعزام شده اند که در خصوص دانش آموزان انتظار رسیدن این ظرفیت به ۶ هزار دانش آموز را داریم، همچنین تعداد فرهنگیان اعزامی ما در سال گذشته ۲۰۰ همکار فرهنگی بوده اند که امسال این رقم ۱۰ برابر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به افزایش ۳برابری ثبت نام اعتکاف امسال نیز اشاره کرد و گفت: این افزایش آمار تا ۵برابر سال گذشته نیز پیش بینی می شود چرا که گزارش کامل باید از سامانه ثبت نام آموزش و پرورش و امور مساجد تجمیع شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۲هزار دانش آموز معتکف در استان داریم که بیش از نیمی از ۸۰ هزارنفر معتکف سراسر استان است و این شور و شوق نسل نوجوان ما را نشان می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به حضور ۱۵هزار دانش آموز در رویداد میدان ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: این دانش اموزان در طرح بزرگ میدان۱۴صفر۲ در ۸ هزار و ۴۰۰ مدرسه به تبیین انتخابات مشغول هستند، ۵ هزار دانش آموزخبرنگار پانا در حال حاضر در حال دوره دیدن برای روایت انتخابات اسفند۱۴۰۲ هستند و ناظران رسمی دانش آموزی صندوق های رای خواهند بود.

وی از برگزاری جشن تکلیف برای ۴ هزار دانش آموز حاشیه شهر به صورت رایگان با کمک آستان قدس رضوی در حرم مطهر و مدارس خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص طرح موقوفه قرآن، عترت و نماز که از سال ها قبل با مشارکت ۲۰۰ هزار نفر شروع شده بود، گفت: این موقوفه در حال حاضر به سوددهی و نتیجه رسیده و میلیاردها تومان سرمایه آن است و اکنون ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه نقدی به دست آمده از آن به حساب مشترک مابین اوقاف و آموزش و پرورش واریز شده تا در مناطق استان فقط برای رشد قرآن و عترت تخصیص داده شود.

شوشتری با اشاره به پروژه های عمرانی و نوسازی مدارس گفت: طرح سه شنبه های امید که هر سه شنبه افتتاح و کلنگ زنی یک مدرسه را شامل می شود، علاوه بر نواحی مشهد به برخی مناطق و شهرستان های استان نیز رسیده است و تجهیز اردوگاه ها به لوازم بازی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان در چند ماهه اخیر بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر ۱۵۰۰ کلاس که در مهرماه تحویل شد، تا شروع دهه فجر ۲۴۳ کلاس دیگر با کمک و پشتیبانی فرمانداری و شهرداری ها، اقتصاد و دارایی تحویل دانش آموزان می شود.

آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: برای اجرای این طرح ما توانستیم زمین های آموزشی از ادارات مسکن و شهرسازی و آستان قدس تحویل بگیریم و با کمک اعتبارات دولتی و خیّرین که آماده کمک بودند و فقط نیاز به زمین برای احداث داشتند کار را شروع کنیم و کار سرعت گرفته و می‌توانیم آن را به مرحله آخر که تحویل ۴هزار کلاس درس است برسانیم. به زودی تا نوروز امسال سرانه فضای آموزشی جدیدی را برای هر دانش آموز مشخص می‌کنیم.

شوشتری از انجام گزینش ۸ هزار نفر از ۹ هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش استان تاکنون خبرداد و گفت: امیدواریم تکمیل گزینش ۱۰۰۰ نفر باقی مانده هم به زودی انجام شود.همچنین رتبه بندی در آخرین گام های خود است و ۲ یا ۳ هزار نفر باقی مانده مشکل بارگذاری مدارک داشتند که تک به تک در حال بررسی و پاسخگویی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی شماره ۱۵۷۰ شماره مرکز مشاوره رایگان آموزش و پرورش استان را مجددا یادآوری کرد و گفت: استقبال از این مرکز مشاوره بسیار خوب بوده و کمک زیادی به دانش آموزان و خانواده های آنان کرده است.

وی از شماره ۳۰۰۰۷۴۸۵ سامانه پیام کوتاه روابط عمومی آموزش و پرورش استان نیز برای شنیدن نظرات، انتقادات و مشکلات اولیا، دانش اموزان و همکاران نام برد و گفت: این پیام ها در اسرع وقت به اطلاع بنده و همکاران مرتبط در هر بخش خواهد رسید.

شوشتری در پاسخ به خبرنگاران در خصوص مدارس کانکسی نیز اظهارکرد: سال گذشته از ۶۰ مدرسه کانکسی که در مناطق محروم وجود داشت، ۴۰ عدد به مدارس عادی تبدیل شده و امسال ۲۰ مورد باقی مانده دیگر تبدیل وضعیت خواهد شد.

وی در خصوص کمبود معلم نیز گفت:ظرفیت دانشگاه فرهنگیان دوبرابر شده ولی فعلا در اسفندماه امسال آزمون ماده ۲۸را پیش رو داریم و در آزمون اسفند و اردیبهشت بیش از ۵ هزار نفر جذب خواهیم داشت.کمبود معلم حال حاضر ما معلمان سرکلاس نیستند بلکه گروه های کیفیت بخشی هستند مانند مربی پرورشی، مربی بهداشت و … ولی از نظر معلمین سرکلاس کمبودی نداریم. انشاالله با جذب نیروی جدید در سنوات آتی کمبود نیروهای کیفیت بخشی نیز تامین می شود.

رضا سلم آبادی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی اظهارداشت: بیش از ۶۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بسته های تحصیلی به دانش آموزان نیازمند کمک شده است که ۱۵ میلیارد ریال این رقم کمک دولتی و بقیه کمک نیکوکاران بوده است.

سلم آبادی افزود: ۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز این استان در قالب طرح اکرام ایتام، حامی دانش آموزان یتیم و نیازمند تحت پوشش این نهاد در استان شده‌اند.

وی اضافه کرد: این دانش آموزان از ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز نیازمند در خراسان رضوی حمایت مالی می‌کنند و طی ۱۰ ماه گذشته از سال جاری ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان حمایت مالی داشته اند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: امسال به همت مردم و منابع دولتی، بیش از ۶۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بسته های تحصیلی به دانش آموزان نیازمند کمک شده است که ۱۵ میلیارد ریال این رقم کمک دولتی و بقیه کمک نیکوکاران بوده است بنابراین در قالب طرح مدارس همدل طی سال گذشته ۵۰۰ نفر و امسال هزار و ۳۸۰ دانش آموز نیازمند در ۲۰۰ مدرسه غیردولتی و هیات امنایی به تحصیل ادامه می دهند.

سلم ابادی اظهار کرد: در سال تحصیلی کنونی ۶۱۷ بازمانده از تحصیل به آموزش و پرورش معرفی شد که تا کنون ۲۴۷ نفر آنان به کلاس درس بازگردانده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب طرح‌های تابستانی امسال ۲ هزار و ۴۸۰ دانش آموز با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای زیر پوشش مهارتهای فنی قرار گرفتند.

منبع: تسنیم خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن