اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

تقویت دیپلماسی فرهنگی مهمترین دستاورد رویداد مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 6939

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: مهمترین دستاورد رویداد مشهد ۲۰۱۷ تقویت دیپلماسی فرهنگی یعنی دعوت همه ی مردم دنیای اسلام به مشهد هم برای زیارت بارگاه ثامن الحجج (ع) و هم اشنایی با تمدن خراسان بزرگ است.
به گزارش صبح مشهد، رضا صالحی امیری در حاشیه نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: رویداد مشهد ۲۰۱۷ یعنی تبدیل مشهد از یک شهر ملی به  شهر جهانی است که به عنوان یک نماد تمدنی، هویتی و فرهنگی خواهد درخشید.
مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: ۲۰۱۷ فرصتی تاریخی  برای مدیران، مسئولین و نهادهای فرهنگی در مشهد است تا از این ظرفیت حداکثر استفاده را برای توسعه تعالی این شهر داشته باشند.
وی بیان کرد: مهمترین دستاورد رویداد مشهد ۲۰۱۷ دیپلماسی فرهنگی یعنی دعوت همه ی مردم دنیای اسلام به مشهد هم برای زیارت بارگاه ثامن الحجج (ع) و هم اشنایی با تمدن خراسان بزرگ است.
صالحی امیری مشهد ۲۰۱۷را آغاز جهشی برای تعالی و توسعه خراسان رضوی و خراسان  بزرگ  دانست که نتایج ان هم برای استان و هم کشور بسیار ارزنده است.
گفتنی است؛ یکی از مصوبات اجلاس سال ۲۰۱۰ آیسسکو در باکو انتخاب مشهد به عنوان «پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷» بود؛ در آن اجلاس اعضا برای تعیین پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۴ تصمیم گیری کردند که در سال ۲۰۱۷، مشهد به عنوان  پایتخت فرهنگی جهان اسلام در میان کشورهای آسیایی غیر عرب زبان شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن