شهری

حل مسائل شهری با مشارکت کارخانه‌های نوآوری

کد خبر : 50097

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: کارخانه های نوآوری حل مسائل شهری و ارائه راهکار مناسب را مورد توجه قرار دهند

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد ، “سیدعلی حسینی” در اولین نشست هم اندیشی مدیران کارخانه های نوآوری کشور که در مشهد برگزار شد افزود: شهرهای امروزی، به عنوان پرچالش ترین سکونتگاه های بشری مطرح می شوند؛ در عین حال، شهرها، فرصت بالقوه ای از منابع مختلف برای خلق و ارائه نوآوری های مختلف به شمار می رود و شهرداری ها با توجه به نقش کلیدی خود، می توانند فرصت ها و منابع متعددی را در مسیر نوآوری و کارآفرینی شهری ارائه نمایند.

وی اضافه کرد: براساس الگوی «حکمروایی خوب شهری»، بخش عمومی و شهرداری ها باید به عنوان بسترساز و فراهم کننده فضای فعالیت علمی و ترویج و تشویق کننده فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار، ایفای نقش نماید. امری که در شهر مشهد که متعلق به امام رضا(ع) است و ویژگی و صفت بارز آن حضرت، «عالم آل محمد» بودن است، اهمیتی دوچندان می یابد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد تصریح کرد:بنابراین شهرداری مشهد در دوره ششم مدیریت شهری تلاش نموده تا بستر مدیریت علمی، جهادی و مردمی را فراهم سازد و شهردار محترم با تدوین چشم انداز و چرخش های تحول آفرین مشهد در افق ۱۴۰۴، تلاش نموده تا شهر را به سمت و سویی هدایت نمایند که شایسته تسری صفات امام به شهر باشد.

حسینی ادامه داد:یکی از بندهای این چشم انداز در بُعد اقتصادی آن، «قطب ملی صنایع خلاق، نوآور، دانش بنیان و مولد» است که بدون فراهم نمودن زیرساخت و کمک زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش و همت مدیریت شهری شهرداری مشهد، آن است که ضمن فراهم ساختن زیرساخت هایی مانند کارخانه نوآوری مشهد، چتر حمایتی برای جوانان و قشر خلاق و نوآور باشد تا افراد و شرکت ها بتوانند ضمن هم افزایی و بهره گیری از تجارب و پتانسیل سایر مجموعه ها، مدل های کسب و کار خود را تکمیل و توسعه دهند. اظهار کرد:از سویی دیگر، شهرداری ها در ابعاد مختلف شهری، دچار مسائل و دغدغه هایی هستند که حل مطلوب آنها، نیازمند افرادی متفکر و خلاق است که راه حل هایی نوآورانه برای آن ارائه نمایند. معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد افزود:موضوعاتی همچون دستیابی به درآمد پایدار شهری، لزوم ارائهراهکارهایی برای کاهش هزینه ها، کاهش وابستگی سازمان های شهری به تجهیزات و ابزارهای خارجی، استفاده از فناوری های جدید و به روز در مدیریت شهری برای بهبود خدمات و افزایش کیفیت زندگی شهروندان، جز از طریق کمک افراد ایده پرداز و خلاق و همکاری با سایر شبکه های علمی و تخصصی صورت نمی گیرد.

حسینی افزود:در سال جاری نیز، با توجه به شعار «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و منویات مقام معظمرهبری، شهرداری مشهد تلاش دارد تا به حمایت از مجموعه های دانش بنیان در قالب توسعه زیرساخت های زیست بوم نوآوری، کمک به استفاده از محصولات و فناوری تولید شده متناسب با نیاز شهر و به کارگیری ظرفیت های شرکت های فناور در رفع نیازهای شهری، همت و توجه بیشتری نشان دهد.

وی تصریح کرد: لذا کارخانه نوآوری به عنوان یک خدمت عمومی به شهر مشهد، باید اولویت های خود را مسائل اولویت دار شهر مشهد قرار دهد. در این راستا، نه تنها شرکت های مستقر در کارخانه نوآوری، بلکه کلیه عناصر زیست بوم نوآوری شهر مشهد و کل کشور می توانند نقش آفرینی داشته باشند و شهرداری مشهد، آمادگی خود را جهت تعامل و همکاری و بهره گیری از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها، اعلام می دارد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن