اقتصادی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: لزوم شناخت بازارهای هدف صادراتی برای توفیق در صادرات

کد خبر : 23343

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بر لزوم شناخت بازارهای هدف صادراتی برای توفیق در صادرات تاکید کرد.

به گزارش پلاک، امیر فخریان با بیان این مطلب در حاشیه برگزاری «نشست تخصصی توسعه چرخه صادرات» که در هتل همای شماره یک برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی بازار هدف صادراتی و نیاز افرادی که در آنجا فعال هستند، مهمترین موضوع مورد تاکید است. در این زمینه باید نیاز مصرف کننده در کشورهای مختلف شناسایی شده و تولید بر اساس نیازهای موجود انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به کیفیت، کمیت، برند و ویژگی های بسته بندی کالاهای صادراتی، افزود: باید مصرف کننده احساس کند، کالای تولیدی برای فرهنگ او و مطابق نیازش تولید شده است. چرا که قرار نیست کالایی با فرهنگ و بسته بندی کشور تولید کننده عرضه شود و سپس انتظار رود بازار بلندمدتی در کشور هدف به آن کالا اختصاص یابد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به دغدغه های دیگر در حوزه صادرات، گفت: مباحث ارزی و تحریم ها نیز از دیگر مسائل پیش پای توسعه صادرات است.

فخریان با اشاره به نقش شرکت های واسطه ای در توسعه صادرات، گفت: شرکت های واسطه ای می توانند موضوع تحقیقات بازار برای واحدهای تولیدی را انجام دهند. در واقع باید فاصله بین تولید کننده و تاجر را در کشور هدف یا مقصد کم کرد.

وی با بیان اینکه تولید کننده خوب ممکن است صادر کننده خوبی نباشد، خاطر نشان کرد: با این حال صادر کننده می تواند از اطلاعات بهره بگیرد و تولیدی متناسب با بازار هدف عرضه کند و صادرات خوبی ارائه دهد.

ضرورت تلاش برای دستیابی به سرانه ۵۰۰ دلاری در توسعه صادرات استان

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم گفت: برای دستیابی به سرانه ۵۰۰ دلاری در توسعه صادرات استان باید تلاش کرد.

دکتر فیروز ابراهیمی اظهار کرد: هم اکنون به سرانه ۳۰۰ دلاری در حوزه صادرات در استان دست یافته ایم و زمان آن رسیده که پا را فراتر گذاشته و به توسعه سرانه صادرات ۵۰۰ دلار در استان دست یابیم.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای کمک به این مقوله برگزاری نمایشگاه های مختلف در حوزه صادرات است، افزود: با برپایی این نمایشگاه ها مردم با اصول و فنون مذاکرات، چرخه صادرات، چگونگی برندسازی در سطح جهانی و غیره آشنا می شوند.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ۱۲ سال گذشته ظرفیت تولید افزایش پیدا کرده و به دو برابر رسیده، خاطر نشان کرد: با این حال قدرت خرید در داخل کاهش یافته است. پس تنها راه تولید بر اساس ظرفیت واقعی کارخانجات، توجه به مقوله صادرات است.

ابراهیمی به برگزاری نمایشگاه توسعه چرخه صادرات اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با حضور ۵۰ نفر از تجار و سرمایه گذاران ۷ کشور خارجی برگزار شده و در توسعه صادرات استان کمک شایان توجهی دارد.

وی بزرگترین دغدغه موچود در زمینه صادرات را برگشت ارز حاصل از صادرات دانست و گفت: بررسی ها در خانه صنعت و معدن نشان می دهد، علی رغم تلاش های صورت گرفته در حوزه ثبت سفارش ها، کمتر از ۴۰ درصد ارز به ثبت سفارش ها صورت می گیرد.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه اخیرا بانک مرکزی از ثبت سفارش ها جلوگیری کرده، افزود: پیش زمینه صادرات و لازمه تمرکز بر این موضوع، آن است که مواد اولیه تامین شود. راه آن نیز سهولت و پیشبرد بهتر ثبت سفارش ها و تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی است.

میخواهیم صادراتمان را به رخ بکشیم

مدیرعامل شرکت نام آوران بام سبز هم گفت:میخواهیم با دعوت از کشورهای منطقه به استان توان صادراتی خود را به رخ بکشیم.

رضا جلالی خاطرنشان کرد:در نمایشگاهی که به عنوان تولید ایرانی_برند جهانی هفدهم تا نوزدهم در مشهد قرار است برگزار شود ۶۰ تاجر از هفت کشور در قالب مقامات دولتی و تجاری دعوت میشود تا توان تولیدی و صادراتی خود را به رخ بکشیم.

وی ادامه داد: وجه تمایز این نمایشگاه این است که برای تولید کنندگان شبکه فروش ایجاد میکند و تولید کنندگان میتوانند در قالب این شبکه مشتریان خود را به مدت طولانی حفظ کنند.

جلالی عنوان کرد: میخواهیم در حوزه تولید و فروش، اعتبارسازی، ارتباط سازی و برندسازی در کشورهای منطقه کمکی به تولید کننده شود.

مدیرعامل شرکت نام آوران بام سبز خاطرنشان کرد: نمایشگاه این شرکت با حضور در بازارهای منطقه و مذاکرات تخصصی،نیازهای تولید کنندگان را پیدا میکند و خواسته تاجر را برآورده میکند.

وی با بیان اینکه غالب تولیدکنندگان سواد تجاری ندارند گفت:تولید کننده باید خود را با شرایط موجود تطبیق دهد تا موفق باشد و صادرات در شرایط کنونی هدف اول آن نمیتوان توسعه بازار باشد بلکه باید تثبیت بازار باشد.

شایان ذکر است این شرکت در نظر دارد هفدهم و نوزدهم مهرماه ۹۸ نمایشگاهی در قالب ۶۰ غرفه در هتل همای شماره یک برگزار نماید.
در این نمایشگاه از ۶۰ تاجر خارجی از کشورهای قزاقستان،ازبکستان، عمان، روسیه، عراق، افغانستان و سوریه باهدف آشنایی و ارتباط با تولید کنندگان، سرمایه گذاری و ایجاد بازارهای جدید بین المللی دعوت میشود.

گفتنی است”شرکت نام آوران بام سبز به عنوان یک شرکت تسهیل گر در حوزه صادرات، معین تولید کنندگان استان میباشد”.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن