شهری

توقف بیش از ۸۲۹ عملیات ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه۵

کد خبر : 49437

شهردارمنطقه پنج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از ادامه عملیات ساخت و ساز ۸۲۹ واحد ساختمان غیرمجاز در این منطقه جلوگیری شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه۵ مشهد مقدس، مجید وحدتی پور با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از ادامه عملیات ساخت و ساز ۸۲۹ واحد ساختمان غیرمجاز در این منطقه جلوگیری شده است.
شهردار منطقه۵ با اشاره به برخورد جدی و قاطع با هرگونه ساخت و سازغیر مجازدر سطح منطقه اظهار کرد: خوشبختانه شاهد کاهش چشمگیر میزان تخلفات در سال جاری نسبت به سالهای گذشته هستیم.
وی افزود: احداث بنای بدون پروانه، احداث نکردن پارکینگ به اندازه تعداد واحدها، احداث بنای مغایر با کاربری ساختمان، استحکام نداشتن بنا و تجاوز به معابر شهری و رعایت نکردن اصول فنی از جمله موضوعاتی است که فرآیند توقف فعایتهای ساختمانی مورد توجه قرار می گیرد.
وحدتی پور ادامه داد: اجرای ۴۰مورد رای قلع بنا و پرونده ارسالی ۷۰۹ مورد و ابلاغ ۶۴۶ مورد آرای کمیسیون ماده۱۰۰ به مالکان از دیگر اقدامات اداره نظارت برساخت وسازهای شهردار منطقه در شش ماهه نخست سال جاری است.
وی در خصوص پلمب های صورت گرفته افزود: تعداد۶۷۲ اخطار پلمب پرونده تخلفات ساختمانی صادر و از این تعداد پلمب به تعداد ۷۵ مورد فک پلمب انجام شد و این موارد در راستای حفظ صیانت از حقوق شهروندان اجرا گردیده است.
شهردار منطقه پنج در انتها خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند برای دریافت مشاوره قبل از خرید املاک و ساختمان ها و بررسی تخلفات ساختمانی در این منطقه می توانند به اداره نظارت بر ساخت و سازها مراجعه کرده و از صحت اطلاعات ملک خود نسبت به زمین یا مسکن مطمئن شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن