شهری

یادواره ۳۸ شهید امدادگر در خراسان رضوی برگزار شد

کد خبر : 56598

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر پیرحسین کولیوند ضمن قدردانی از حضور پررنگ پیشکسوتان و جانبازان و برنامه ریزی ویژه برنامه‌های شهدا در خراسان رضوی گفت: دی ماه پر از اتفاقات بزرگ و حماسه‌هایی است که از خاطر نمی رود که می‌توان به حماسه ۹ دی، شهادت سردار سلیمانی و زلزله بم اشاره کرد.

کولیوند افزود: ما با برگزاری یادواره‌ها و ملاقات با خانواده‌های شهدا می‌توانیم یاد و پیام آن‌ها را زنده نگه داریم و با زنده نگه داشتن یاد و پیام شهدا تکلیف خود را انجام داده ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: ایمان و تقوا و روحیه شهادت طلبی، فداکاری و شجاعت از ویژگی شهداست. بنابراین از یادگاران و راویان دفاع مقدس بخواهیم از رشادت ها، خوبی‌ها، صبر و استقامت برایمان بگویند.

وی افزود: درباره شهید و شهادت می‌توان کتاب های زیادی نوشت و در همین خصوص ۴ کتاب درمورد شهدا در سالروز تأسیس جمعیت هلال احمر رونمایی خواهد شد.

کولیوند خاطر نشان کرد: امدادگران ما نه تنها جنگیدند بلکه با کمترین امکانات، جان‌های زیادی را نجات دادند. همه شهدای دفاع مقدس، امنیت و مقاومت از هر گوشه این سرزمین یک هدف داشتند و آن حفظ جان، خاک و ناموس کشور بوده است.

کولیوند در پایان این همایش گفت: پرداختن به شهدای امدادگر در هلال احمر کمتر کار شده که کنگره و یادواره‌ها می‌تواند گام موثری در جهت زنده نگه داشتن شهدا باشد. او از برگزاری کنگره ملی و بین المللی ۲۵۰۰ شهید امدادگر در هفته بسیج سال آینده خبر داد. و گفت امید وار است با اجرای اینگونه فعالیت ها رهروان صدیق و خوبی برای شهدای عزیز باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن