پایتخت فرهنگ اسلامی

۲ هزار مسجد خراسان رضوی در طرح مسجد سنگر سلامت مشارکت دارند

کد خبر : 35847

مدیر ارتباطات و رسانه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: هم‌اینک ۲ هزار و ۱۶۷ مسجد این استان در اجرای طرح شهید سلیمانی با عنوان “مسجد سنگر سلامت” فعالیت دارند.

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام حسن افکار روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۶۹۵ مسجد در مشهد و هزار و ۴۷۲ مسجد در شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.

وی این فعالیتها را در همکاری با بسیج جامعه پزشکی و دیگر نهادها ذکر و بیان کرد: در طرح مسجد سنگر سلامت از ظرفیت جوانان صالح، انقلابی و فعال مسجدی با محوریت امام جماعت به منظور کاهش شیوع کرونا استفاده می‌شود.

مدیر ارتباطات و رسانه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی ادامه داد: پیش از شروع این طرح جلسات توجیهی برای امامان جماعات مشهد توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی برگزار شده است.
وی گفت: نقش امامان جماعت علاوه بر فرماندهی، اعتماد سازی عمومی در محله و اقناع اهالی مبنی بر همکاری با تیم سلامت و همچنین پیگیری و پشتیبانی از بیماران کرونایی و رفع موانع معیشتی وشغلی افراد مبتلا است.
مسجد
حجت‌الاسلام افکار افزود: پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان امسال، قرارگاه مواسات به منظور پشتیبانی و حمایت از اقشار آسیب پذیر در برابر کرونا با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، تشکیل شد که دبیرخانه آن نیز در مرکز رسیدگی به امور مساجد است و در طرح “مسجد سنگر سلامت” از ظرفیت این قرارگاه استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به صورت جدی از قرارگاه مواسات و طرح مسجد سنگر سلامت حمایت نموده و تاکید دارد که مساجد در این امور پیشقدم باشند.

از جمله اهداف طرح “مسجد سنگر سلامت” شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی، پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی نظیر اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، رفع موانع شغلی در زمینه اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل است که از ۲۰ آبان ماه امسال در خراسان رضوی به اجرا درآمد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن