استانی

برگزیدگان نخستین جشنواره تصویرسازی آب خراسان رضوی تقدیر شدند

کد خبر : 47667

آئین تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره تصویرسازی آب شرکت‌های آبفا مشهد و خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، فراخوان این جشنواره سال گذشته کلید خورد و در مجموع ۱۵۹ اثر از هنرمندان سطح استان به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۶۶ اثر مربوط به مشهد و ۹۳اثر توسط هنرمندان شهرهای مختلف استان خلق شد.

به گفته مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا خراسان رضوی و دبیر جشنواره آثار رسیده به دبیرخانه توسط هیئت داوران بررسی و در نهایت شش اثر به عنوان برگزیده و شش اثر شایسته تشویق شناخته شد.
سعید روزی افزود: از این تعداد شش اثر مربوط به هنرمندان مشهد و شش اثر مربوط هنرمندان سایر شهرستان های استان است.

وی از این رویداد هنری به عنوان اولین جشنواره تصویر سازی در استان نام برد که با همکاری شرکت های آب و فاضلاب مشهد و خراسان رضوی برگزار شد.

وی هدف جشنواره را فرهنگ سازی و آشنایی هرچه بیشتر مردم با وضعیت سخت آبی در استان اعلام و اظهار امیدواری کرد: مرحله دوم جشنواره با شرکت هنرمندان استان های خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی ، سمنان ، گلستان ، یزد و سیستان و بلوچستان برگزار شود.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مشهد هم از ایده برگزاری این جشنواره در قالب چند استان استقبال کرد و اظهار داشت: هنر به مراتب تاثیرگذارتر از سخنرانی و با موضوع آب است.

سید محمد هاشمی از مشهد به عنوان دوستدار آب نام برد و بر حفظ این برند با همکاری هنرمندان تاکید کرد.

در ادامه ابوترابی معاون صدا و سیمای استان به نقش آب در فرهنگ اشاره کرد و گفت: هنرمندان می توانند با خلق آثار ماندگار مردم را با هویت اصلی آب آشتی دهند.

سپس مدیر عامل آبفا خراسان رضوی با بیان اینکه بزرگترین و یگانه هنرمند عالم هستی خداوند بزرگ است افزود: قطعا دنیا نمایشگاه بزرگی از زیبائی هایی است که پروردگار به واسطه عرضه صفات جمالی خود آنها را بکار گرفته و ما از مشاهده آن ها لذت می بریم.

سید ابراهیم علوی از قرآن به عنوان یکی از هنرهای الهی نام برد که در خلق آن از استعاره ، تمثیل، داستان، تشبیه و تجسم استفاده شده است و ما نیز بایستی در انتقال مفاهیم و موضوعات مرتبط با حوزه آب ، زبان هنر را به رسمیت بشناسیم و بیشترین بهره را ببریم.

وی زبان هنر را بر خلاف سخنرانی و حرف ماندگار دانست و خاطر نشان کرد: به واسطه مشکلات و تنگناهای موجود در حوزه آب و محدودیت های ناشی از تغییرات اقلیمی نیازمند به رسمیت شناختن زبان هنر و استفاده از آن برای انتقال دغدغه ها و استراتژی های فرهنگی و فکری به آحاد جامعه هستیم.

به گفته وی شرکت های آبفا مشهد و خراسان رضوی در حال بهره گیری از تصویر سازی برای انتقال مفاهیم آب هستند و بزودی این جشنواره به صورت موسیقی و شعر هم برگزار خواهد شد.

در پایان نفرات اول تا سوم برگزیده شرکت های آبفا مشهد و همچنین هنرمندان شایسته تقدیر تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و جایزه در یافت کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن