زندگی

زنان برای فعالیت در فضای‌مجازی مشتاق‌ترند یا مردان؟

کد خبر : 43224

به‌طور میانگین زنان روزانه ۳۳ دقیقه بیشتر از مردان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند اما هدف استفاده این دو گروه از اینترنت متفاوت است.

نویسنده : مهدیس مرادیان | روزنامه‌نگار

صبح مشهد– امروزه در سده بیست و یکم که با نام هزاره فناوری داده‌ها شناخته می‌شود، وسایل ارتباط جمعی نقش بسیار مهم و پررنگی دارند به گونه‌ای که بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، تصور زندگی بدون گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تقریبا غیرممکن شده است. در ادامه چند نکته جالب در این باره مطرح می‌شود.

استفاده از فضای‌مجازی، زنان ۳۳ دقیقه بیشتر از مردان
با این‌که به‌طور میانگین زنان روزانه ۳۳ دقیقه بیشتر از مردان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بررسی‌های کارشناسان در موسسه تحقیقاتی Pew research centre نشان می‌دهد هدف استفاده این دو گروه از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. این بدان معناست که زنان از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، بیشتر برای برقراری تماس و ارتباط با دوستان، آشنایان و اعضای خانواده خود استفاده می‌کنند. طبق مطالعات جامعه شناختی آن چه حضور در فضای مجازی برای زنان به ارمغان می‌آورد، ارتباط آسان و بی وقفه با دوستان و آشنایان، امکان کسب داده‌ها، امکان حضور همزمان در گروه های گوناگون، ابزاری برای به روز بودن، موفقیت بیشتر در تربیت فرزندان، آشنایی با طرز تفکر دیگران، توسعه دایره تعاملات افراد و کم هزینه بودن ‌است. این در حالی است که مردان بیشتر به منظور آگاهی یافتن از اخبار و اتفاقات مختلف در سراسر جهان به وب‌گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی مشغول می‌شوند.

اهداف متفاوت مردان‌ و‌ زنان برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی
در تحقیقات دیگر با مرورکلی میزان استفاده زنان و مردان از تلفن هوشمند، مشخص شده که زنان در مجموع ۴۰ درصد بیش از مردان روی تلفن‌همراه خود اقدام به نصب نرم‌افزار می‌کنند. همچنین در میان دسته‌بندی‌های مختلف، میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مراجعه به پایگاه‌های خبری، استفاده از برنامه‌های کاربردی، مطالب مرتبط با سبک‌زندگی و مطالعه کتاب‌های الکترونیک در میان زنان بیش از مردان رواج دارد. همچنین میزان استفاده مردان از تلفن هوشمند در مواردی همچون تجارت و کسب و کار، بازی، موقعیت‌یابی و هدایت، سفر و گردشگری و سلامتی و تناسب‌اندام نسبت به زنان بیشتر است.

۲۰ ساله‌ها، بیشتر از همه عاشق شبکه های ‌اجتماعی اند!
در پایان جالب است بدانید گزارش منتشر شده در وب سایت brandwatch درباره‌ میانگین سنی کاربران شبکه‌های اجتماعی و فضای‌مجازی می‌گوید: «۸۹ درصد از کاربران اینترنت در رده های سنی ۱۸ تا ۲۹ سال قرار دارند و بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که افراد از ۲۰ تا ۳۰ سالگی خود بیشترین تمایل را به استفاده از شبکه‌های اجتماعی و برقراری ارتباط با دیگران دارند. بعد از آن، رده سنی ۳۰ تا ۴۹ سال است که با اختصاص سهم ۸۲ درصدی در وب‌گردی در شبکه‌های اجتماعی، در رده دوم این جدول جای گرفته است. افراد در رده سنی ۵۰ تا ۶۴ سال هم ۶۵ درصد از مصرف محیط‌های مجازی اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده‌اند و در آخر، کاربران بالای ۶۵ سال قرار گرفته‌اند که با ۴۹ درصد کمترین میزان استفاده از پلتفرم شبکه‌های اجتماعی را از آن خود کرده‌اند».

منبع: سلام زندگی خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن