اقتصادی

عملکرد خوب نمایشگاه سنگ مشهد در معرفی ظرفیت های معدنی درحوزه بین المللی

کد خبر : 53457

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دومین نمایشگاه بین المللی سنگ مشهد در ارائه ظرفیت‌های معدنی به خصوص در بخش ساختمان به خوبی عمل کرده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، علیرضا عسگریان، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سنگ آسیای میانه ودومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد در جمع خبرنگاران درباره برگزاری این‌ نمایشگاه‌ و معرفی ظرفیت‌های کشورمان اظهار کرد: نمایشگاه‌ها باید چند رکن از جمله تنوع، نظم و معرفی مناسب را داشته باشند که دومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد همه این ویژگی‌ها را درخود دارد.

وی با اشاره برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران در لبنان که قرار است به همت مدیریت شهری و نمایشگاه بین‌المللی مشهد دراوایل مهر ماه سال جاری در بیروت برگزار شود،افزود: همیشه در کشور یکسری نمایشگاه‌ برگزار می‌شود که وظیفه اصلی ما عرضه ظرفیت‌های موجود کشورمان به دیگران در قالب همین نمایشگاه‌هاست و نمایشگاه بین‌المللی مشهد با برگزاری نمایشگاه های خارجی درکنار نمایشگاه های داخلی درطول سال،درراستای اهداف دولت وکشورمان حرکت می‌کند.

عسگریان با اشاره به حضور وزیر کار لبنان و بازدید وی از نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد تصریح کرد: این نمایشگاه در ارائه ظرفیت‌های معدنی به خصوص در بخش ساختمان به خوبی عمل کرده است وبرگزاری نمایشگاه متناظر این نمایشگاه در لبنان معرفی چنین ظرفیت‌هایی را تکمیل می‌کند.

معاون وزیر کار اظهار داشت: باید توجه کرد که ظرفیت‌های اقتصادی مترادف با ظرفیت‌های فرهنگی است که چندین فایده در پی دارد؛ درست است که بن‌مایه چنین ظرفیت‌هایی اقتصادی است اما موجب تبادل نیروی کار، تبادل فرهنگ و استحکام بین دو ملت نیز می‌شود.

وی درباره ایجاد اشتغال در مناطق محروم طی سال جاری بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان هماهنگ‌کننده در حال تجمیع ظرفیت‌های ملی جهت ایجاد اشتغال است. طی دو سال گذشته تجربیات خوبی در وزارتخانه انباشته و سامانه‌های متعددی برای اشتغال‌زایی ایجاد شده که شغل و شاغل را در یک زمان به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشور متصل می‌کند.

عسگریان اضافه کرد: این امکانات به سمت مناطق محروم هدایت شده است،بر همین اساس امسال برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم باید بر اساس سند آمایش ملی عمل و از ظرفیت‌های موجود در مناطق محروم استفاده کرد. برای این منظور لازم است امکانات موجود به این مناطق هدایت شود.

وی خاطرنشان کرد:یکی از سیاست‌های اصولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که توجه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری در مناطق محروم شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن