سامانه تپسی در شورای رقابت از اسنپ به دلیل محدود کردن انتخاب رانندگان شکایت کرده است.
به گزارش صبح مشهد، گویا دلیل این شکایت محدود کردن رانندگان از استفاده انحصاری خدمات اسنپ است؛ براساس ادعای تپ سی ظاهرا شرکت رقیبش به رانندگان اجازه نمیدهد که به صورت دلخواه اقدام به استفاده از سرویس های تاکسی آنلاین کنند.این کار به واسطه دسترسی به گوشی رانندگان و مشاهده اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی آنان انجام می شود؛ بنابراین رانندگانی که بخواهند همزمان از چند اپلیکیشن تاکسی آنلاین استفاده کنند باید حداقل دو گوشی داشته باشند.شورای رقابت که وظیفه برقرار کردن شرایط رقابتی در بازار اقتصادی کشور را دارد، هم اکنون به بررسی این پرونده ورود کرده است و باید منتظر نتیجه تصمیمات بود.در گفت وگوی دیجیاتو با چند راننده که در اسنپ فعالیت میکنند، مشخص شد این افراد نمیتوانند تا زمان پاک کردن نسخه رانندگان اپ «تپسی»، اپلیکیشن رانندگان اسنپ را اجرا کنند و به همین دلیل، ملزم میشوندفقط در یک سامانه فعالیت کنند.حال شکایت تپسی از اسنپ هم به دلیل همین موضوع بوده است. رمضانی مدیر روابط عمومی تپسی موضوع شکایت را تایید کرد و خبر داد که اقدام اسنپ، کاملاً ضد قوانین تجاری است. اسنپ پیشتراز همین راهکاربرای جلوگیری از اجرای اپلیکیشن ویز نیز استفاده کرده بود و مدتی است به رانندگان خود اجازه نمیدهد در صورت داشتن اپ تپسی، اپلیکیشن رانندگان اسنپ را باز کنند.به گفته نوری توسعه دهنده وب،در اندروید، یک اپ برای دیدن دیگر اپلیکیشنهای نصب شده روی سیستم، نیازی به دسترسی خاصی ندارد.هر اپلیکیشن یک نام پکیج دارد که دیگر اپها نیز میتوانند آن را ببینند. برای مثال کافه بازار با چک کردن نام پکیجهایی که در موبایل شما وجود دارد و تطابق آنها با جدیدترین نسخه، به شما میگوید که چند اپلیکیشن نیاز به آپدیت دارند.البته این رویکرد در iOS وجود ندارد و برای حالتی که پیش آمده، اسنپ نمیتواند رانندگانی را که از آیفون استفاده میکنند، محدود کند.
منبع: تسنیم