اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

۱۰۵ موکب خدمت‌رسانی دهه آخر صفر در حریم حرم مطهر رضوی برپا می‌شود

کد خبر : 48279

همزمان با ایام پایانی ماه صفر و ایام شهادت حضرت رضا(ع)، ارادتمندان به اهل بیت(ع) از سراسر کشور با برپایی ۱۰۵ موکب عزاداری در اطراف حرم مطهر رضوی میزبان زائران و عزاداران این ایام خواهند بود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، با نزدیک شدن به ماه صفر و مهیا شدن مشهدالرضا برای حضور پرشور عزاداران ایام پایانی این ماه، آستان قدس رضوی نیز بستر حضور پرشور زائران و خادمان و خادمیاران رضوی را فراهم خواهد کرد و در همین راستا صبح امروز، همایش توجیهی مسئولان مواکب دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی در این همایش اظهار کرد: در دو سال گذشته و به دلیل شیوع بیماری کرونا، تعداد زیادی از موکب‌داران، توفیق خدمت‌رسانی در مسیر زائران پیاده‌روی اربعین را نداشتند اما برای عزاداری‌های دهه آخر صفر خود را به مشهد مقدس رساندند تا در حریم حرم مطهر رضوی به زائران حضرت رضا(ع) ارائه خدمت کردند.

استقرار ۱۰۵ موکب در حریم حرم رضوی

امین بهنام افزود: سال گذشته در این ایام ۸۵ موکب در حریم حرم مطهر رضوی برپا شد اما امسال با توجه به افزایش تقاضا، ۱۰۵ موکب در پنج محور حریم حرم مطهر رضوی و در مساحتی بالغ بر ۸۶۰۰ مترمربع برای خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر برپا می‌شود.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: با توجه به همزمانی این ایام با هفته دفاع مقدس هر کدام از این پنج محورها مزین به نام شهدای شاخص همچون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و چهار شهید برجسته مشهد مقدس، شهیدان شوشتری، کاوه، برونسی و شهید چراغچی می‌شوند تا تقارن این دو مناسبت، در عزاداری‌ها نیز ظهور و بروز بیشتری داشته باشد.

وی افزود: همچنین به منظور بزرگداشت هفته دفاع مقدس با همکاری مسئولان مواکب، بنرهایی با تصاویر شهدای هر استان تهیه و در هر موکب نصب خواهد شد.

صدور مجوز برای فعالیت موکب‌ها

بهنام به اقدامات اجرایی برپایی موکب ها هم اشاره و تصریح کرد: مکان و مساحت هر موکب و همچنین نوع تسهیلاتی نظیر برق، آب، گاز و غیره با توجه به نوع ارائه خدمات موکب‌ها از قبل تعیین شده و هر موکب با شماره‌گذاری خاصی مشخص شده است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی، قرار است در دهه آخر صفر امسال اقداماتی همچون فعال کردن آشپزخانه مرکزی برای طبخ غذای گرم در خیابان آیت الله واعظ طبسی و همچنین ایجاد ایستگاه‌های شست‌وشوی لباس عزاداران هیئت‌های مذهبی در جوار حرم مطهر انجام شود.

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام و المسلمین علی بخشی مدیر مراسمات‌ آستان قدس رضوی نیز با اشاره به تهیه محتوای صوتی و تصویری، فرهنگی و تبلیغی برای استفاده مواکب دهه آخر صفر اظهار کرد: به منظور هماهنگی و نظارت بر فعالیت موکب‌ها، بسته‌های محتوایی شامل مداحی‌، سخنرانی و کلیپ‌های مرتبط، از قبل تهیه شده و در اختیار مسئولان هر موکب‌ قرار داده خواهد شد.

علی رمضانی، مدیر امور انتظامات حرم مطهر رضوی نیز با اشاره به افزایش چشمگیر هر ساله تعداد موکب‌ها در حریم حرم مطهر بر لزوم رعایت اصول ایمنی و امنیتی توسط موکب‌داران تأکید کرد تا خدماتی در شأن زائران حضرت رضا(ع) در این مواکب ارائه شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن